szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Kaspersky Lab elkészítette első pénzügyi támadásokkal kapcsolatos tanulmányát, amelyből kiderül, hogy a kiberbűnözők egyre keményebben és meglepőbb eszközökkel támadják a felhasználókat és a nagyobb pénzügyi szervezeteket. A legelterjedtebbek az eredeti áruházakhoz és netbankokhoz majdnem teljesen hasonló kamu weboldalak.

Az orosz kiberbiztonsági vállalat felméréséből kiderül, hogy azon adathalász webhelyek, amelyek fő célja a felhasználók pénzügyi megkárosítása, elsősorban a népszerű bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek oldalait másolják. 2013-ban a legvonzóbb célpontok a bankok voltak, amelyek a pénzügyi adathalász támadások 70,6 százalékában voltak érintve. Ez a szám már 2012-től folyamatosan emelkedik, amikor is még csak 52 százalék körül mozgott ez az érték.

A csalók a nagyobb, hatalmas adatbázissal rendelkező vállalatok márkaneveit használják, amellyel még jobban növelhetik a támadások erejét. A kiberbiztonsági cég kutatása szerint az összes pénzügyi adathalász támadás során mindössze 25 banki szervezet nevét használták. Ezek között megtalálhatóak a PayPal, az American Express, a MasterCard, valamint a Visa oldalai, amelyek a teljes pénzügyi adathalász támadások 88,3 százalékánál tűntek fel.

Több egymást követő évben az Amazon.com volt a legnépszerűbb oldal az adathalászok között, már ami a weboldal nevének illegális, adathalász felhasználását illeti. A tárgyidőszakban az online kereskedelemmel kapcsolatos adathalász támadók az esetek 61 százalékában használták fel a vállalat nevét. A top 3 márkák között olyan nagy nevek kaptak helyet – nem meglepő módon –, mint az Apple, az eBay és a már említett Amazon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!