szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha már a szelfitelefonnak titulált Sony Xperia C3 nem kapható Európában, a mobil gyártója mindenki számára elérhetővé tette érdekes statisztikáit az önfotókról. A tények jó eséllyel önt is érintik. Pontosan 47 százalékos eséllyel.

A Sony Xperia C3 céljáról mindent elmond kamerája neve: PROselfie cam. A szelfitelefonnak titulált mobil 36 gyári beállítás közül automatikusan választja ki az adott szelfihez és körülményekhez leginkább illőt, ami miatt biztosan Európában is népszerű lenne, de az öreg kontinensen nem kapható, és állítólag ez így is marad.

A mobil gyártója reklámanyagként készített egy statisztikai összeállítást a szelfikről, amit viszont bárki elérhet, ebből most közüljük a legérdekesebb adatokat. A kutatások szerint amióta 2012-ben hivatalos szóként is elismerték a szelfit, használatának gyakorisága 17 ezer százalékkal nőtt. A felmérések alapján az okostelefonnal rendelkező felnőtt emberek 47 százaléka készít szelfit, közülük a 18 és 34 év közöttiek 40 százaléka ezt heti rendszerességgel teszi. 30 százalékkal több nő készít szelfit, mint férfi.

A Sony kiemeli azt is, hogy a szelfik 38 százalékkal több lájkot és 32 százalékkal több kommentet kapnak, mint az átlagos fotók. Érdekes tény, hogy a szelfik visszanézése után az emberek leginkább a bőrhibáikat retusálnák ki, minden harmadik önfotó készítő gondolja így, 16 százalékuk pedig az arcformájával elégedetlen, míg 15 százalékuk a bőrük színével. A szelfizők 4-5 százalékának nem tetszik a saját ajka, a szeme színe, formája és mérete.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!