szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érdekesen alakulnak az okostelefon-piaci részesedések, és nem biztos, hogy ennek mindenki örül.

Jelentősen, 23,1 százalékkal nőtt a globális okostelefon-piac 2014 második negyedévében az előző év hasonló időszakához viszonyítva, rekordnagyságú, 295,3 millió készülék eladásával – állítja az IDC. Az előrejelzések szerint tovább tart a bővülés, a következő negyedévben akár már a 300 milliót is meghaladhatják az eladások.

A növekedés igazi katalizátorai jelenleg a feltörekvő országok okostelefon-gyártói, és itt elsősorban Kínára kell gondolnunk. A leginkább figyelemre méltó cég a Huawei, amely csaknem megduplázta az egy évvel ezelőtti szállítási mennyiségét, a másik erős „támadójátékos” pedig a Lenovo.

IDC
iClarified

Az IDC jelentése kiemeli a top 5 gyártót. Ami a Samsungot illeti, a negatív felhangok ellenére is sikerült több millió darabot eladnia a Galaxy S5-ből, s jól tartja magát az S3 és az S4, megfizethető alternatívaként. Ezzel együtt a dél-koreai óriás piaci részesedést vesztett. Hogy megerősítse pozícióit, főleg azokra a piacokra kellene fókuszálnia, ahol helyi márkák dominálnak – véli az IDC.

Sosem szokott túl erős lenni az Apple második negyedéve (most sem az), ráadásul a világ lélegzetvisszafojtva várja a nagyképernyős iPhone 6-ot. Ezzel együtt jót tesz a számoknak, hogy a cég folyamatos sikereket könyvelhet el a BRIC-piacokon (Brazília, Oroszország, India és Kína).

A Huawei jelenleg a 4G LTE-re fókuszál, elsősorban Kínában ér el sikereket. Az országon kívül pedig az olcsó Y sorozat sikeres eladási számai segítik a lendületet.

A Lenovo rekordnegyedévet zárt Kínában, annak ellenére, hogy óriási nyomás nehezedik rá a helyi márkák miatt. 2013 második negyedévében a szállítmányainak csupán 5 százalékát regisztrálták Kínán kívülre, idén, a hasonló időszakban megháromszorozódott ez a szám. Különösen a BRIC-országok vettek fel sok Lenovo-készüléket.

Az LG az L sorozattal vált sikeressé, például az L70-nek az Egyesült Államokban, A G3 a negyedév végén jelent meg Koreában, így igazi teljesítménye a következő negyedév végén fog kiderülni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!