szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megvannak a nyolc hónapja indult Intel Business Challenge Europe 2014 verseny európai döntősei. Az számítástechnikai vállalat a legkreatívabb és leginnovatívabb üzleti elképzeléseket kidolgozó diákokat és végzősöket keresi és támogatja szerte Európában. A harmadik helyezett egy magyar csapat lett.

A fődíjat az izraeli Fitterli vitte el egy olyan technológiával, amely az online ruhavásárlás teljesen új módját kínálja. A győztes csapat egy olyan egyedi megoldást fejlesztett ki, amely lehetővé teszi az online vásárlók számára, hogy saját testük háromdimenziós képmása segítségével tegyék láthatóvá, hogy egy adott ruhadarab miként fog állni rajtuk. A felhasználók anélkül is megnézhetik a virtuális alakjukra felpróbált ruhadarabokat, hogy ténylegesen be kellene térniük a boltba.

A második helyet az olasz Neuron Guard szerezte meg, amely képes határt szabni a heveny agykárosodással járó tüneteknek. A csapat egy olyan integrált agyvédő megoldást mutatott be, amelyet közvetlenül a trauma helyén lehet alkalmazni annak érdekében, hogy olyan területeit lehessen megmenteni az agynak, amelyek máskülönben súlyosan károsodnának.

Smart Vineyard

A harmadik díjat a magyar Smart Vineyard kapta, amely internetalapú védelmet kínál a szőlőtőkék számára. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy digitálisan kövessék nyomon a szőlőskert mikroklímáját, valamint az esetleges megbetegedések jeleit, ezzel pedig optimális terméshozamot biztosítsanak.

Nem sokkal maradt le az olasz BuzZoole sem: ez egy olyan online közösségi platform, amely képes kielemezni egy márka által a felhasználókra kifejtett hatásokat, és összekapcsolja azt bizonyos fogyasztókkal. Az ötödik helyen bejutó, egyesült királyságbeli Karisma Kidz azon internetes segédeszközéért kapott elismerést, amely célként tűzte ki a fiatalok érzelmi intelligenciájának különféle játékokon és oktatási tevékenységeken keresztül történő fejlesztését.

Az első öt helyezett csapat fogja képviselni Európát a Berkeley Egyetemen idén megrendezendő Intel Global Challenge 2014 verseny döntőjében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!