szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokba kerülhet a Sonynak, hogy nem úgy alakulnak a mobilpiacról származó bevételei, mint ahogy azt tervezte.

A Sony nemrégiben felülvizsgálta pénzügyi előrejelzéseit, és a jövő év márciusával záródó pénzügyi évre 2,1 milliárd dolláros veszteséget prognosztizált. Mindennek a hátterében az áll, hogy a cég túlbecsülte az okostelefon- és táblagép-eladásokból származó bevételeket, és a jövőben ennek megfelelően módosítják piaci stratégiájukat.

Az MC (Mobile Communications) szegmens felülvizsgálata után úgy döntöttek, hogy a kockázat csökkentése érdekében a jövőben a prémiumkategóriás termékekre helyezik a hangsúlyt (pl. Xperia Z3 család), és kevésbé fókuszálnak a középkategóriás eszközökre.

Sagmant

Minderre a jelentős piaci változások és a sok konkurens miatt van szükség, hiszen kérdés, érdemes-e versenyezni a belépőszinten és a középkategóriában hódító olcsóbb kínai eszközökkel.

A stratégiai megújulás, azaz a prémiumeszközökre történő összepontosítás ugyanakkor időbe telik, és nem kis türelmet igényel a befektetőktől, ugyanis nyereség sem azonnal termelődik, hiába lesz minden rendben a Sonynál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!