szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Helyreállt a Business Telecom (BTel) távközlési cég szolgáltatása, amely országosan 22 órán keresztül szünetelt áramellátási probléma miatt. A hibát szerdán délutánra sikerült elhárítani, így a szolgáltatás ismét problémamentesen működik minden ügyfelet érintően - közölte a vállalat szerda este.

A BTel központi kiszolgáló egységeit érintő áramellátási probléma kedden este 19 órakor lépett fel - közölte a cég.

A kiszolgáló szerverek védelme és az esetlegesen felmerülő károk elkerülésének érdekében, ütemezett módon a teljes rendszert leállították arra az időszakra, amíg a probléma elhárítása folyamatban volt. Szerdán 17 órától a BTel teljes országos hálózata, valamint szolgáltatásai ismét elérhetővé vált.

A szolgáltatás leállása alatt a BTel ügyfeleket érintő szolgáltatásain kívül az ügyfélszolgálat, a központi levelezés és telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége is szünetelt, tekintettel arra, hogy ezeknek a funkcióknak az ellátása is a központi egységeken keresztül történik.

A Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzett BTel közölte azt is, hogy az eset nem hozható összefüggésbe a vállalat elmúlt időszakban kialakult pénzügyi helyzetével. A piaci reakciókkal ellentétben a szolgáltatás kiesése nem a vállalat működésének ellehetetlenülése miatt, vagy az elmúlt időszakban kialakult likviditási problémák okaival hozható összefüggésbe.

Erre a helyzetre a vállalat vezetése megnyugtató megoldást talált, mely már rövidtávon is stabilizálta a helyzetet, így a vállalat működése biztos alapokra került. A működés stabil és a szolgáltatási háttér biztosított, sőt a jelenlegi tőkeemelési és szervezeti átalakításoknak köszönhetően a nemzetközi terjeszkedési célok is elérhető közelségbe kerültek - írták. 

"A BTel fennállásának 8 éve alatt még nem fordult elő teljes rendszert érintő kiesés, így a mostani helyzet egyben olyan minőségbiztosítási és rendszer átalakítási folyamatokat is indukált, mely a jövőben kizárja az ilyen típusú problémákat" - idézi a közlemény Varga Istvánt, a BTel műszaki igazgatóját.

Takács Krisztián, a BTel elnök-vezérigazgatója a közleményben azt írta, hogy ez az év nagyon nehéz helyzetet teremtett a vállalat életében és pénzügyi helyzetében, mivel eddig több mint 2,5 milliárd összegben vált esedékessé a vállalat által kibocsátott lejáró kötvények visszafizetése, emellett pedig az XPrime nevű új szolgáltatásuk bevezetéséhez kapcsolódóan jelentősen megnövekedtek a beruházási költségek is. 

"A most elindított folyamatok, melyek egy nagyrészvényes közreműködésével jönnek létre, végre teret nyitnak azon törekvéseinknek, mely dinamikus növekedési pályára állítja ismét a vállalatot és a működési, terjeszkedési célok finanszírozottságát hosszú távon biztosítani tudja." - nyilatkozta az elnök-vezérigazgató.

A BTel részvényeinek árfolyama szerdán nagyot esett, a papír 14,4 százalékos csökkenéssel 107 forinton fejezte be a kereskedést.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Medián-felmérés: Meglepetések az ellenzéki politikusok népszerűségi listáján

Medián-felmérés: Meglepetések az ellenzéki politikusok népszerűségi listáján

Mészárosnak jó oka van arra, hogy saját cégére bízza személye és vagyona védelmét

Mészárosnak jó oka van arra, hogy saját cégére bízza személye és vagyona védelmét

Elkapta a koronavírus-fertőzést a Szent János Kórház főigazgatója

Elkapta a koronavírus-fertőzést a Szent János Kórház főigazgatója