szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megjelent az Apple és az IBM együttműködésével indított IBM MobileFirst megoldások első sorozata. Az appok, illetve a mögöttük lévő felhőszolgáltatások az IBM big data és analitikai képességeit nyújtják a vállalatok iPhone- és iPad-használóinak.

Az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások első sorozata sokféle iparág képviselői számára lehet hasznos, ráadásul az Apple és az IBM ígérete szerint a szolgáltatásokhoz kiegészítő alkalmazásokat is folyamatosan terveznek és fejlesztenek majd. A megoldásokat kipróbáló első cégek közt már ott van a Citi, az Air Canada és a Sprint.

Íme az Apple-IBM együttműködés első 10 gyümölcse.

Plan Flight (utazás és szállítás): a légiközlekedés legnagyobb költségtételét veszi célkeresztbe – az üzemanyagét –, lehetővé téve a pilótáknak, hogy előre rálássanak a menetrendre, útvonaltervekre és a legénység összetételére, hogy a repülés közbeni eseményekről tájékoztathassák a földi stábot, és megalapozottabb döntéseket hozzanak a diszkrecionális üzemanyag mennyiségéről.

Passenger+ (utazás és szállítás): a repülőgépek személyzetét segíti az utasoknak nyújtható, személyre szabható szolgáltatásokkal – speciális ajánlatokkal, újrafoglalási lehetőséggel és a poggyászra vonatkozó információkkal.

Passenger+
IBM

Advise & Grow (bank és pénzügyi piac): banki szakembereknek segít kkv ügyfeleik kiszolgálásában. Biztonságos azonosítással nyit hozzáférést az ügyfelek profiljához és versenytársi elemzésekhez, analitikára alapozott belátásokat gyűjt személyre szabott ajánlatokhoz, és biztonságos tranzakciókat bonyolít le.

Trusted Advice (banki és pénzügyi piac): tanácsadók számára nyit hozzáférést és menedzselési lehetőséget az ügyfeleik portfóliójához, masszív prediktív analitikára alapozott belátásokat kínál, amelyek lehívhatók akár az ügyfél otthonában vagy a helyi kávézóban, nemcsak a tanácsadó irodájában. De fel van szerelve szofisztikált modellező eszközökkel az ajánlások teljes tesztelésére is, a biztonságosan lebonyolítható tranzakciókat is beleértve.

Retention (biztosítás): hozzáférést nyit az ügynökök számára ügyfeleik profiljaihoz és előtörténetükhöz. Jelzi az ügyfelekhez társított, analitikán alapuló díjelmaradási kockázati értéket is, és részét képezik azok az okos riasztások, emlékeztetők és ajánlások, amelyek a lehetséges legjobb következő lépésekre tesznek javaslatot.

Case Advice (kormányzat): a szociális munkások leterheltségét enyhítheti, akik a terepen járva hoznak kritikus döntéseket egy-egy családról vagy élethelyzetről. A mobil megoldás valós idejű analitikán alapuló belátások szerint priorizálja az eseteket, és értékeli a prediktív analízissel meghatározott kockázatokat.

Incident Aware
IBM

Incident Aware (kormányzat): az app bűnmegelőzési eszközzé változtatja az iPhone-t azzal, hogy valós idejű hozzáférést ad a rendőröknek az incidensekhez kapcsolódó térképekhez és video-feedekhez, az áldozatok státuszát illető információkhoz, eszkalációs kockázatokhoz, és bűnelkövetési előtörténetekhez, de segíti őket egyéb háttérszolgáltatások lekérésében is.

Sales Assist (kereskedelem): az értékesítési munkatársaknak hozzáférést ad a vásárlói profilokhoz; lehetővé teszi, hogy a korábbi vásárlásokra és a jelen választékra alapozott ajánlásokat tegyenek, hogy ellenőrizzék a nyilvántartást és a keresett terméket könnyebben megtalálják az üzletben, valamint hogy beszerezzék a fogyóban lévő cikkeket.

Pick & Pack (kereskedelemi): a közelség-alapú technológiát és a back-end nyilvántartási rendszert kombinálva alakítja át a rendelések teljesítésének módját.

Expert Tech (telekommunikáció): kiterjeszti az iOS natív képességeit, például a FaceTime-ot. Könnyű hozzáférést biztosít az útvonal-optimalizáláshoz és lokációs szolgáltatásokhoz, hogy az ügyfelek problémáit jobban, gyorsabban lehessen megoldani saját otthonukban vagy telephelyükön.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!