szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megkérdezett pénzügyi vállalatok 52 százaléka térítette meg az ügyfeleinek az internetes csalások következtében keletkezett károkat, anélkül, hogy a körülményeknek különösebben utánajártak volna – derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International 2014-es, globális felméréséből, amelyben Magyarországot is vizsgálták.

Sok olyan szervezet, amely online fizetési felülettel rendelkezik, fel van készülve azokra a többletköltségekre, amelyeket a kibertámadások jelentenek. A megkérdezett pénzügyi cégek képviselőinek 28 százaléka és az online üzletek dolgozóinak 32 százaléka biztos benne, hogy az online pénzügyi támadások okozta károk - beleértve az ellopott összegek kártérítését - nem érik el a biztonsági megoldások telepítésének árát. Csupán a pénzügyi cégek 17, és az online piacterek 7 százaléka jelölte meg a vevők kárának megtérítését a kibercsalások három legsúlyosabb következménye között.

Mindeközben millióknak kell szembenéznie pénzügyi malware-rel, amely megkísérli ellopni a pénzüket. A Kaspersky szerint egyértelmű, hogy a kiberbűnözés folyamatos növekedése ahhoz vezet, hogy a cégek által fizetett kompenzáció meghaladja majd a pénzügyi tranzakciók védelmének díját és kompenzációs költségvetésük keretét is.

“A pénzügyi vállalatoknak nem csak arra kell egy költségvetési alapot elkülöníteni, hogy az ügyfelektől ellopott pénzt visszatérítsék, hanem a további ügyfélpanaszok fedezésére is. De ami a legfontosabb az az, hogy hiába kárpótolják gyorsan az áldozatokat, valószínűsíthetően legközelebb kétszer is meggondolják, hogy igénybe vegyék egy olyan bank szolgáltatásait, amely nem tudja az online fiókuk biztonságát garantálni” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!