szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sok esetben korábban csak nézelődő internetezők egyre nagyobb számban válnak vásárlóvá. Így az egyre szaporodó e-kereskedelmi oldalak látogatottságemelkedése mellett a vásárlások számának növekedése is várható. A Gemius idei e-kereskedelmi összefoglalója arra is kitér, hogy hol fognak vásárolni az emberek vasárnap.

A hazai e-kereskedelmi trendeket vizsgáló jelentésből kiderült, hogy a magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2,8 millió fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 ezer fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjuk, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.

A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek. Tavaly óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online.

Gemius

A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest. A Gemius szerint a jövőben várhatóan az online élelmiszer-vásárlás fog leginkább erősödni.

A kutatás megállapította: egy átlagos digitális bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy felhasználó az e-kereskedelemben. A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!