szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sok durva marketingkampányt láttunk már, de az egyik kínai médiacégé túltesz mindegyiken.

A kínai Leshi Television nevű médiacég vezetője Hitlerhez hasonlította az Apple-t, de nemcsak egyszerűen szóban, hanem egy plakáton, amelyet a Weibo nevű kínai közösségi oldalra posztolt ki – adta hírül a Digital Trends. Az időzítés nem véletlen, a kínai cég állítólag most készül piacra dobni két okostelefont Kínában.

A Weibo roppant népszerű Kínában, az említett cég oldalának több mint 5 és fél millió rajongója van. Az inkriminált poszteren egy Hitler figura lendíti a karját, rajta a piros karszalag, amelyen horogkereszt helyett az Apple logó látható.

Leshi

A szlogen: crowdsourced szabadság vs. arrogancia és zsarnokság és a képi látvánnyal együtt arra utal vele szerzője, hogy az Apple, a maga zárt ökoszisztémájával fékezi a technológiai innovációt, akadályozza az ipari folyamatokat, és szembe megy a felhasználók érdekeivel.

Bár a technológiai cégek szeretik piszkálni egymást, azért mindenképpen megkérdőjelezhető a mód, ahogy a kínai cég el szeretné juttatni a felhasználókhoz azt az üzenetet, hogy mennyivel jobb a nyílt Android-világ (feltehetően a Leshi telefonjai is androidosak lesznek) az Apple zárt rendszerénél. Persze az is lehet, hogy az értelmi szerzők csupán médiafigyelmet akartak (s történelmi ismereteik igencsak hézagosak, hogy ilyesmivel viccelődnek), és azzal, hogy mondanivalójukat milyen érzelmek kísérik, már nem törődtek.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!