szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március közepén vezette be a Facebook az inaktív felhasználóktól származó lájkok törlését, és vannak, akik azóta milliónyi rajongót veszítettek el.

Új korszak kezdődött a lájkvadászatban március közepén, amikor a Facebook egy új szabályozást jelentett be, annak érdekében, hogy hitelesebb képet mutassanak az oldalak a lájkok tekintetében.

Korábban már megmutattuk, hogyan is hatott az új szabályozás a magyar oldalakra, mennyi lájkot törölt a Facebook, a The Verge pedig, a CrowdTangle vizsgálatát alapul véve, azokról a hírességekről, márkákról, folmekről, sorozatokról készített listát, amelyek a legnagyobb veszteséget szenvedték el a szabályozás miatt.

A magyarországi lájkokkal szemben (ahol maximum tízezres a csökkenés), a világhírű celebeknél, márkáknál, filmeknél – érthetően – többmilliós veszteségről beszélnek. A celeblista élén Rihanna áll, aki lájkolói 9,8 százalékát veszítette el így, ez konkrétan 7 986 973 lájkolót jelent. Őt Shakira (6 855 640; 6,8%) és Katty Pery követi (5 632 634; 7,8%).

Facebook

A márkák nagy vesztese a YouTube: 5 796 122 elveszett lájk (7,8%), a második és harmadik helyre a Coca-Cola (5 000 475; 5,6%), illetve az MTV (4 464 977; 8,5%) került. A filmek és sorozatok listájának éllovasai pedig a The Simpson (5 220 767; 7,5%), a Harry Potter-filmek (4 772 742 ; 6,7%) és a Family Guy (4 474 455; 8,6%).

Bár a Facebook hangsúlyozta, hogy csak az olyan profilokat törölték, amelyek a felhasználó halála után emlékhellyé alakultak, valamint amelyeket önként deaktiváltak, azért a sok millió lájk eltűnése mégis csak meglepő.

A részletesebb listát a The Verge cikkében nézhetik át.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!