szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2015 egyik legjobban várt terméke (idáig) kétségkívül az Apple okosórája, amely nem tartozik az olcsóbb eszközök közé. Érdekes megnézni, hogyan fogadták a felhasználók.

A Slice Intelligence közzétette felmérését az Apple Watch és az új MacBook iránti kezdeti keresletről. E szerint múlt pénteken csak az Egyesült Államokban 957 ezren rendelték meg az Apple Watchot. Amint arra számítani lehetett, az olcsóbb (de amúgy egyáltalán nem olcsó) Sport modellt választották a legtöbben, a vásárlók 62 százaléka. Míg az órán nem spóroltak, többen is inkább olcsó szíjjal rendelték, leginkább fekete és fehér sport szíjjal.

9080 online vásárlás adatait feldolgozva, a Slice Intelligence közzétette, hogy átlagban 503,83 dollárt költöttek órára, és mivel sok vásárló többet is rendelt, átlagosan 1,3 óra esett egy vevőre.

Apple

Az óra iránt érdeklődök – nem meglepő módon – Apple-hívek, a megrendelést leadók 72 százaléka vásárolt legalább egy Apple-terméket (iPhone-t, iPadet, Apple komputert) a megelőző két évben, közel egyharmaduk pedig két eszközt is. Bár az erős kezdés bíztató, azonban még nem borítékolható az Apple Watch sikere, kérdés ugyanis, meddig tart ki e kezdeti lelkesedés.

Az Apple  egyébként lehetővé tette, hogy a vevők kipróbálják az Apple Watchot. Amennyiben érdekli, hogyan is történik egy ilyen próba, kattintson erre a linkre.

Az új MacBookból – a Slice Intelligence adatai szerint – 48 ezer darabot adtak el pénteken, és többségben volt az 512 GB-os modell. Az űrszürke volt a legnépszerűbb szín (58 százalék), ezt az arany (36 százalék) követte. Az új MacBook vásárlóinak 43 százaléka Apple Watchot is rendelt, és 75 százalékuk vásárolt más Apple-terméket is az előző két évben. 26 százalékuk pedig iPhone 6-ot, illetve iPhone 6 Plust is vett már korábban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!