szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Három változtatást is végrehajtott az üzenőfalakon megjelenő tartalmakat szabályzó algoritmusában a Facebook. A változások a felhasználók számára alapvetően pozitívak, de sok tartalommegosztó oldal nem fog nekik örülni.

A közösségi oldal által bejelentett első változás azokat érinti, akiknek viszonylag rövid az üzenőfaluk, mert kevés ismerősük van, és nem is túl sok oldalt követnek. A Facebook algoritmusa korábban úgy volt beállítva, hogy egy-egy oldaltól ne mutasson túl sok tartalmat, így ha valaki kevés oldalt (és embert) követett, hamar az üzenőfal végére ért. Hiába lett volna ugyanis a lájkolt oldalaknak még sok posztja, mindegyiktől csak egy-kettőt dobott be a Facebook. A változtatás értelmében, ha kevés a tartalom, akkor a Facebook nem veszi figyelembe ezt a korlátozást, így az is több friss tartalmat láthat majd, aki kevés oldalt követ.

A másik változás jóval többeket érint: arra a problémára ad választ, miszerint az üzenőfalak információcunamijában elvesznek az ismerősök által közzétett fontos állapotfrissítések. A közösségi szolgáltatás üzemeltetői úgy módosították az algoritmust, hogy a Facebook által fontosnak észlelt ismerősök (akikkel gyakran lépünk kapcsolatba) fotói, videói, kiírásai és mindenféle megosztásaik jóval nagyobb hangsúlyt kapnak, előbbre sorolja majd őket a Facebook az üzenőfalakon.

hvg.hu

A harmadik változás szintén az ismerősök által valamiért érdekesnek tartott tartalmakhoz kapcsolódik. A Facebook tapasztalatai szerint a felhasználók nem annyira kíváncsiak rá, hogy az ismerőseik mit lájkoltak és mihez szóltak hozzá, így az ilyen tartalmakat mostantól a kevésbé fontos kategóriába sorolja be a Facebook, így ritkábban és lejjebb találkozhatunk majd ilyesmivel az üzenőfalunkon.

A bejelentés szerint a változások következtében a Facebook-oldalakra más-más hatással lesznek a változások, sok minden függ attól, hogy az adott oldal milyenfajta tartalmakat szokott milyen gyakorisággal posztolni. Lesznek olyan márkák/cégek/kiadók, amelyek oldalának elérése nem változik és olyanok is, amelyek az eddigieknél kevesebb embert érnek majd el megosztásaikkal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!