szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyilvánosságra hozta a Google a vezető nélküli autótechnológia okozta balesetek számát.

Mintegy hat éve kísérletezik a Google a vezető nélküli autóval, és tavaly szeptembere óta már Kalifornia közutjain is futnak (tesztjelleggel) olyan járművek, amelyekbe beépítették ezt a technológiát. Izgalmas kérdés, mennyire biztonságosak ezek a gépkocsik.  

A Google szerint nagyon: a vállalat tegnapi kiadott jelentése ugyanis állítja, mindössze 11 kisebb balesetre került sor azóta, amióta ezzel foglalkoznak. A karambolok mindössze könnyebb sérülésekkel jártak, vagy nem is voltak sérülések, ráadásul nem is minden esetben volt bekapcsolva a vezető nélküli üzemmód.

Az elmúlt nyolc hónapban, tehát már a közutakon való tesztelés idején összesen négy baleset történt. Hogy mennyiben voltak hibásak ebben a vezető nélküli autók, egyelőre nem tudni, mivel a kaliforniai törvények bizalmasan kezelik a balesetekkel kapcsolatos iratokat. Ezzel együtt annyi kiszivárgott, hogy két baleset során önálló vezetési üzemmódban volt az autó, kettőnél viszont emberi kontroll alatt, illetve mind a négy esetben 16 km/óra alatti sebességben voltak a járművek.

Google

A vezető nélküli autók összességében már több mint 2,72 millió kilométert tettek meg, így a százezer kilométerre eső balesetek száma 0,4, ami valamivel magasabb, mint a hagyományos autókra számított érték, az viszont árnyalja a képet, hogy a Google szerint évente legalább 5 millió kisebb balesetet, koccanást nem is jelentenek az autósok a hatóságoknál.

Mindenesetre sokan szeretnének kicsit több részletet kapni mind a Google-tól, mind a hatóságoktól a balesetekkel kapcsolatban, hogy valóban fel lehessen mérni egy olyan technológia kockázatait, amelyről még a fejlesztői is elismerik, egyelőre még nem tökéletes.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!