szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Apple múlt héten tartott maratoni bemutatójának egyik legfontosabb bejelentése az iOS 9 volt. Itt egy fontos adalék az ősszel érkező új operációs rendszerhez.

Komoly csapást mérhet a Google-re az Apple az iOS 9 megjelenésével. A cég a múlt heti bejelentéskor még nem beszélt róla, mostanra azonban biztossá vált: az új operációs rendszerben a Safari böngészőkhöz már elérhetők lesznek azok a bővítmények, amelyek segítségével letilthatjuk a weboldalakon futó reklámokat.

A hirdetésblokkolót használók száma évről évre növekszik, egy 2014-es felmérés szerint összessen 140 millió ember használ ilyen jellegű szoftvert böngészéséhez. A blokkolót használók 41 százaléka az értékesítés szempontjából kiemelten fontos 18-29 éves korosztályhoz tartozik.

Apple

A Google komoly bevételre tesz szert a mobilos hirdetési felületek értékesítéséből, a Goldman Sachs elemzőcég szerint a vállalat mobilos hirdetési bevételeinek 75%-a származik iPhone-ról és iPadről – így az Apple lépése érzékenyen érintheti majd őket. Még azzal együtt is, hogy a lehetőség csak a Safari böngészőben lesz adott, tehát aki például Chrome-mal netezik az iPhone-ján, az ugyanúgy szembesül majd a reklámokkal.

Ahhoz, hogy blokkoljuk a cookie-kat, valamint a nem kívánatos hirdetési tartalmakat, csupán az App Store-ból kell majd letölteni a bővítményt. Az Apple ezzel a fejlesztéssel több szempontból is jól járhat. Egyrészről böngészéskor még jobb felhasználói élményt és csökkenő adatforgalmat kínál a felhasználóknak, másrészt arra is rábírhat néhányakat, hogy a Chrome helyett a beépített Safarit használják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!