szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyökerestől megváltoztak a zenehallgatási szokások, mutat rá egy izgalmas adatokkal szolgáló felmérés.

Meglepő adatot tett közzé a Next Big Sound: 2015 első hat hónapjában több mint egy trillió zeneszámot streameltek. A trillió a millió milliószorosa, 12 nullát tartalmaz, vagy ha másképp próbáljuk elképzelni az adatokat, akkor olyan, mintha az első félévben minden egyes földlakó több mint 140 zeneszámot streamelt volna, azaz szinte naponta hallgatott volna így zenét.

Az igazán nagy érték több szempontból is érdekes. Egyrészt elképesztő növekedési ütemet mutat: 2014-ben ugyanis, az egész évre vonatkoztatva, „csak” 450 milliárd streamelést jegyzett fel a Next Big Sound.

Techspot

Persze a zeneipar és a növekedés nem mindig járnak kéz a kézben. Amerikában a digitális letöltések és a CD-eladások száma fokozatosan esik, és a lemezre rögzített zenék eladásából származó bevétel az 1999-es bevételnek kevesebb, mint a fele.

Viszont a streaming zenei ipar gyorsan nő: tavaly 1,87 milliárd dollárnyi bevételt hozott. Ez az összeg első hallásra igen nagy, azonban még messze van az igazi nyereségességtől, viszont egyértelműen mutatja a zenehallgatási szokások megváltozását, és azt, hogy ehhez kell igazodni.

A másik érdekesség, hogy a Next Big Sound a YouTube-tól, a Pandorától, a Spotifytól, a SoundCloudtól, az Rdiótól, a Vimeótól és a Vevótól gyűjti az adatokat, azaz az említett számba nem tartoznak bele például az Apple Musicról streamelt dalok. pedig a szolgáltatást, június végi indulása óta, már több mint 11 millióan kipróbálták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!