szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt 15 évben jelentős mértékben átalakult a televíziók piaca: a 100+ centisek már bőven a legnépszerűbbek, és a növekedés várhatóan nem áll meg.

Az IHS Technology elemzése szerint a 2000-es évek elején a háztartások döntő többségében még katódsugárcsöves televíziót használtak. Ezeknek a készülékeknek a gyártási technológiája még nem tette lehetővé, hogy nagy méretű képernyőket készítsenek hozzá, a felső határ a 40 colos, vagyis körülbelül 101 centiméteres méret volt, ekkorával viszont csak kevesen rendelkeztek. Az LCD, plazma és OLED televíziók megjelenésével azonban nemcsak súlyra lettek könnyebbek, a fogyasztásuk is jelentős mértékben csökkent, a gyártók pedig egyre nagyobb képernyőket kezdtek el gyártani.

Míg a hagyományos televízióknál 28 colos (kb. 71 cm) átmérő felelt meg az átlagosnak, már a laposképernyős eszközök megjelenésével az átlagos méret 32 colos (kb. 81 cm) lett, ami az évek során folyamatosan növekedett. 2014-re az eladott televíziók 63 százaléka már 40 colos (kb. 101 cm) volt.

Statista

Az idei évben eddig az összes eladott készülék ötöde már 124 cm fölötti képátlóval rendelkezik, összességében pedig a felhasználók által vásárolt eszközök közel kétharmada, 72 százaléka volt legalább 101 cm-es. Az IHS Technology becslése szerint 2019-re az eladott televíziók harmada lesz 124 cm-es vagy nagyobb, és 100 centi alatt alig-alig veszünk majd tévét.

Az iparág más téren is fejlődik, a Samsung mostanában az ívelt képernyőre esküszik, az LG pedig nemrég mutatta meg 1 mm vastag/vékony televíziója prototípusát.

Ha kíváncsi rá, hogy melyik tévés funkció mennyit ér a gyakorlatban, korábbi cikkünkben megtalálja a válaszokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!