szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Club Concorde nevű csoportot volt repülőgép-kapitányok, turisztikai szakemberek és a repülés szerelmesei alapították meg, s eddig 120 millió fontot gyűjtöttek össze egy Concorde megvásárlására és felújítására.

A hangsebesség kétszeresével szárnyaló, 1976-ban szolgálatba állított francia-brit gép utoljára 2003-ban repült kereskedelmi járaton, három évvel az után, hogy egy párizsi balesetben megsemmisült egy Concorde, s a gépen utazó 109 személy, valamint a lezuhanó gép által elpusztított szállodában lévő négy ember szörnyethalt.

©

A "Visszatérés a levegőbe" nevű projektet megindító Club Concorde tagjai 2019-ben, ötven évvel a szuperszonikus gép első repülése után akarják megszervezni az újabb Concorde-repülést, s ezt követően a felújított gépet charterútvonalakon üzemeltetnék. A British Airways, amely a francia Air France-szal üzemeltette a Concorde-okat, bejelentette, nem áll szándékában újra forgalomba állítani a drágán üzemeltethető gépmadarat. A Concorde átlagosan kevesebb mint három és fél óra alatt tette meg az utat Európa és New York között, a csúcs 2 óra 52 perc és 59 másodperc volt. A Concorde-hoz hasonló szovjet szuperszonikus gép, a Tu-144-es sem repül már, a gépet a technikai gondok miatt vonták ki a forgalomból.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!