hvg.hu

Hárompontos tervet közölt a NASA, amely szerint a 2030-as években embert küldenének a vörös bolygóra.

"Úton vagyunk a Mars felé" - idézi a NASA jelentését és a terveket az amerikai NBC News. A NASA terve azonban többről szól, az odajuttatott emberek olyan körülményeket teremtetének, amely lehetőséget biztosít a folyamatos otttartózkodásra.

Az első lépésben kiterjesztenék a Nemzetközi Űrállomáson folytatott kutatásokat, amely az űrben való hosszú idejű tartózkodásra élettani hatásaira vonatkozna. Emellett folytatják a Space Launch System, azaz az űrbeli rakétakilövési rendszer fejlesztését, amely a leggyorsabb űrbeli utazást tenné lehetővé.

Második lépésben a NASA Hold-körüli feladatokkal küldene űrhajósokat az égitesthez, gyakorolhatóváv válnának a fel- és leszállások idegen bolygón, valamint a Hold-körüli pályáról aszteroidákat is befognának robotokkal, így hamarabb tanulmányozhatóvá válnának, mint a Föld körül, ez 2025-ben már megvalósítható a tanulmány szerint.

Végső lépésben pedig asztronautákat küldenének a Mars mellé, megfelelő mérések és tanulmányozás után pedig landolnának a bolygón. A tervek szerint vissza is térnének az oda utazók, azonban olyan körülményeket szeretnének teremteni, hogy folyamatos lehessen a bolygón az ember jelenléte. Ez leghamarabb 2030-ra tervezhető, de az évtized során mindenképp szeretnének embert küldeni a bolygóra.

Félelmetes, ahogy egyszerre mozdul meg több tucat kínai robotkutya – videó