szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A neves játékgyártó Zynga kitalálta, hogyan lakjon jól a kecske, miközben a káposzta is megmarad: olyan reklámozási módszert talált ki, amelynek a hirdetők és a felhasználók is örülhetnek.

Bár a hirdetők ezt nehezen ismerik el, az embereket úgy általában idegesítik a tolakodó reklámok, különösen, ha ezek épp a játékukat zavarják meg. Másfelől a reklámozók azt szeretnék, ha minél többen megismernék a termékeiket, és ezért fizetnek a felületet adó médiumnak, amely ezért tud ingyen adni bizonyos szolgáltatásokat, szoftvereket, játékokat.

Ezt a feloldhatatlannak tűnő ellentmondást oldotta meg egy huszárvágással a játékairól ismert Zynga cég (illetve Studio E nevű saját ügynöksége), és úgy tűnik, ötletével mindenki jól jár. A SponsoredPLAY-nek nevezett újdonság lényege, hogy a hirdető egy saját játékszintet kap, ahol a játékos vagy egy adott termékkel játszik, vagy ha teljesítette a szintet, akkor eljut egy érdekes, a hirdetővel összefüggő oldalra, például receptekhez.

AdAge

A SponsoredPLAY első próbája a Framville Harvest Swap nevű játék volt, amelyben az egyik szinten a Hidden Valley Ranch márkát promotálták. A feladat az volt, hogy a játékosnak össze kellett szednie a hozzávalókat egy Hidden Valley Ranch recepthez. Igazi win-win szituáció: a játékos jól szórakozik, a márka ismertté válik, a Zynga pedig pénzt kap azért, ha valaki azon a szinten játszik.

Készüljünk fel tehát, hogy a jövőben nemcsak egyre több Zynga játékban találkozhatunk majd ilyen szintekkel, hanem egyéb mobiljátékokban is elterjedhet ez a fajta reklámozási mód. Még mindig sokkal jobb és szórakoztatóbb, mint mondjuk játék közben végignézni egy 20 másodperces reklámvideót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!