A szemével irányíthatja ezt a virtuálisvalóság-szemüveget
Egyre több cég fejleszt virtuálisvalóság-szemüveget, így egyre nehezebb kitűnni a tömegből. De a japán FOVE fejlesztésének sikerült.
hvg.hu
A FOVE a világ első olyan virtuálisvalóság-szemüvege, ami képes a szem mozgását követni: a beépített szenzorok folyamatosan követik a felhasználó szemét, így a vetített kép is ennek megfelelően változik. Ha csak a játékosok szemszögéből nézzük a dolgot, mindez azt jelenti, hogy nem kell elfordítani a fejet, a felhasználók egyetlen pillantással kapcsolatba kerülhetnek egy másik karakterrel, vagy felé tarthatják a fegyvert.
FOVE
A készülék fejlesztői szerettek volna azokon az embereken is segíteni, akik valamilyen mozgásszervi megbetegedésben szenvednek. A prototípussal egy beteg kisfiú már képes volt pusztán a tekintetével zongorázni, de az ágyhoz kötött betegek a hozzá csatlakoztatott kamera segítségével képesek szétnézni a szobában. A fejlesztők remélik, hogy később akár írni, vagy játszani is lehet a készülékkel. A japán fejlesztők már arra is keresik a megoldást, hogy a FOVE-vel miként segíthetnének például az autistáknak.
A Kickstarteren eredetileg 250 ezer dollárt szerettek volna összegyűjteni, a kampány végére viszont 480 ezer dollárt (kb. 134 millió forint) kaptak a közösségtől. A VR szemüveg szállítást 2016 májusára ígérik a fejlesztők.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.