szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Példának nem annyira jó, ellenpéldának viszont már majdnem tökéletes a fogyasztóvédők által EU-s pénzből összerakott Nagy Nemzeti Mintawebáruház.

“Egyedülálló” és “innovatív” mintawebáruházat hozott létre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. A kezdeményezés egyébként nem lenne rossz, de sok sebből vérzik. Az NFH közleményében azt írják, hogy “az újonnan létrehozott felületen a felhasználóknak lehetőségük van lépésről lépésre kipróbálni a rendelés folyamatát”. De szinte mindennel gond van.

hvg.hu

A Mintawebáruházat megnyitó felhasználót rögtön egy, az "ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 – a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti fejlesztése" című pályázat érdekeltjein kívül senkit nem érdeklő felugró szöveggel indul. Az ablak szerencsére a mintawebáruház főoldalának minden egyes megnyitásakor feljön, így mutatván be a "Hogyan riaszt el vásárlóidat for dummies" című könyv első fejezetét. A felugró ablak bezárása után egy hasonlóan szűk kör érdeklődésére számot tartó, a városi honlapokon megszokott “polgármesteri” köszöntő fogadja a látogatót.

A kategóriák elnevezései remekül sikerültek, van például “Jótállás köteles termékek” és “Nem jótállás köteles termék”, de az “Egyedi termék” kategóriaelnevezést is informatív, felhasználóbarát megoldásnak tartja a hatóság.

hvg.hu

Valamit nagyon félreérthettek a vakbarát verzió készítése közben is. Az ilyen felületeket azért szokás készíteni, hogy a nagyobb kontraszthatással és nagyobb betűmérettel a gyengénlátókat segítsék, a vakok által használatos képernyőfelolvasó szoftverek pedig könnyebben elboldoguljanak a felesleges képek nélküli, csak szöveges oldallal. Az alábbi kép illusztrálja, hogy ez milyen jól sikerült: a mintawebáruház készítői egyszerűen megcserélték a fehér háttér – fekete betűk színeit.

hvg.hu

Persze azért a felugró ablak itt is megjelenik, rajta a kisméretű tovább gombbal, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók számára már az is kihívás legyen, ha a felesleges képi elemekkel teli oldalig el szeretnének jutni.

hvg.hu

A 444 azt is kiszúrta, hogy az ennél az összegnél valószínűleg sok nagyságrenddel több pályázati pénzből egy 15 ezer forintba kerülő kész Joomla-sablonra telt, azt lényegében módosítás nélkül töltötték meg tartalommal.

Az NFH egyébként "bízik benne, hogy a felület széles körben felhasználásra kerül és eléri célját". Mi azért nem lennénk ilyen hurráoptimisták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!