szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Dörzsölgethetik a tenyerüket Redmondban a microsoftosok, az októberi tablet-eladási statisztikákat látva, és ebben még benne sincsenek az ünnepi szezon eredményei.

Sokáig a tablet szó egyet jelentett a 2010-ben bevezetett iPaddel (és később annak utódjaival), és hiába jelent meg jó pár, esetenként neves gyártó is saját táblagéppel, az Apple piaci fölénye vitathatatlan volt.

Most viszont, pontosabban októberben valami történt, legalábbis ez derül ki a 1010data Ecom Insight Panelből, amely 2015 januárja és októbere között mérte fel több millió amerikai online vásárlását. A jelentés egy korai verzióját a WinBeta tette közzé.

1010data/winBeta

E szerint októberben történt meg először 2015-ben, hogy már nem az Apple vezeti az eladásokat, rakétaszerűen tör felfelé a Microsoft. Persze ez nem véletlen, hiszen ebben a hónapban indította útjára a cég első saját notebookját, a Surface Bookot, illetve egy igazi erőgépet is bemutatott, a Surface Pro 4-et.

Összességében, 2015 egészét nézve persze még mindig az Apple-é a legnagyobb piaci részesedés, ráadásul azóta már megjelent az iPad Pro is, szóval érdekes lesz majd látni, hogyan alakulnak a számok az ünnepi szezon végén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!