Nem mondható rossz befektetésnek az App Store, az Apple alkalmazás-áruháza, a cég jelenleg 30 százalékot kap minden értékesített app bevételéből. Jelenleg több mint másfél millió alkalmazás van az online boltban, és az áruház, a megjelenése óta, már több mint százmilliárd letöltést könyvelhetett el.
Az appfejlesztők azonban nem mindig elégedettek, szerintük nem túl egyszerű a keresés a boltban, és úgy tűnik, az Apple is hajlik arra, hogy igazat adjon nekik, s jelentős fejlesztésbe kezdett – adta hírül többek között a Bloomberg. Egy 100 fős csapat most az App Store-t vizsgálja, az appok keresésének és a találatok megjelenítésének új útjait keresik.

A megvalósításra váró ötletek között szerepel a fizetett megjelenítés is, azaz egy Google-szerű modell. Ennek keretében fizetni kellene azért, hogy egy találat kiemelt helyen, a többi találat előtt jelenjen meg. A fizetett keresés már sok-sok milliárdot hozott a Google-nek, s új módja lehet annak, hogy még több pénzt vegyen ki az Apple az App Store-ból.
A fizetett találati lehetőség mellett a csapat könnyebbé és áttekinthetőbbé kívánja tenni a böngészést az App Store-ban. Egyelőre nem tudni, hogy mikortól élnek majd a változások, az Apple ugyanis nem kommentálta az értesüléseket.