szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokkal több olyan tartalmat láthatnak a felhasználók, ami valóban érdekli őket, a hatásvadász, kattintásra hajtó tartalmak pedig kiszorulhatnak a hírfolyamból.

Mostanában meglehetősen nagy a mozgolódás a Facebook üzenőfala körül. Nemrég kiderült, már tesztelik azt az üzenőfal-módosítást, ami az eddigi talán legnagyobb funkcionális változás lehet a Facebook-alkalmazásban, egy új módosításnak köszönhetően pedig az eddiginél sokkal minőségibb tartalmat láthatunk majd az üzenőfalon.

A változás alapját a Facebook Feed Quality Programja adja, aminek részeként a felhasználói szokásokat monitorozzák. Naponta néhány ezer felhasználónál vizsgálják meg, ki mit lájkol, kommentel vagy oszt meg a saját üzenőfalán. A tapasztalatok szerint azonban mindez nem elég ahhoz, hogy teljes képet kapjanak az érdeklődési körökről, mert sokszor előfordul olyan eset is, hogy semmilyen reakciót nem vált ki az adott emberből a hírfolyamban látott poszt, mégis érdekli őt.

AFP / STR

A Facebook mostani változtatásának alapját az a kérdés adja, hogy ki mennyi időt tölt el azon az oldalon, aminek a posztját lekattintotta. A fejlesztők szerint minél többet, annál érdekesebb lehet a tartalom a felhasználó számára, vagyis azt meg kell jeleníteni az üzenőfalon is. Az algoritmus ezért mostantól azt is figyeli, ki mennyi időt tölt el egy lekattintott oldalon azután, hogy az teljesen betöltődött. Mindez nemcsak a minőségi tartalom megjelenítését teszi lehetővé, de azt is, hogy a felhasználók hírfolyamából eltűnjenek az átverős, csak a kattintásra hajtó tartalmak.

Az algoritmus frissítését nemrég indították el, a következő néhány hétben pedig minden felhasználó tapasztalhatja majd a változásokat.

Ha máskor is tudni szeretne a Facebook új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!