szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nemcsak megtapasztalhatja, hanem láthatja is, hogyan gondolkozik a számítógép, azaz a mesterséges intelligencia.

Bizonyára már ön is sakkozott számítógéppel, azonban a Thinking Machine legutóbbi online verziója a gép válaszlépését megelőzően azt is megmutatja, mi zajlik annak „agyában”.

Amikor a játékos megtesz egy lépést, a komputer feléled, szinte cikázni kezdenek a gondolatai, és láthatóvá válik, hogyan szalad végig gondolatban valamennyi lehetséges válaszlépésen. Eltérő színek mutatják, hogyan kalkulál a gép, ami még azt is felméri, mit léphet válaszul az ember. A programot (a sakkozó motort) úgy írták, hogy egy átlagos sakkozó szintjén legyen, azaz le is győzhető. Nem is az volt a cél, hogy egy szuper sakkozó programot készítsenek, hanem az, hogy segítsék megismerni, elsajátítani a stratégiai gondolkodást.

hvg.hu

A Thinking Machine 6 egy újabb – online – darabja egy sorozatnak. A Javascriptban íródott Thinking Machine 1 még 2002-ben készült, és bár a koncepciója hasonló volt a mostanihoz, mind felépítésében, mind grafikájában eltért attól. A 2-es változatot 2003-ban mutatták be Londonban, a 3-as számú pedig 2004-ben debütált. Egy változata ma is látható a New York-i Modern Művészetek Múzeumában. A Thinking Machine 4 volt az első netes kiadás, az 5-ös pedig nem készült el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!