Iszapbirkózás lett Trump vámháborújából
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
A levegőben hibásodott meg a Southwest Airlines amerikai légitársaság New Orleansból Orlandóba tartó járatának egyik hajtóműve. Az utasok robbanást hallottak, néhányan azt hitték, terrortámadás történt.
A nagyjából 80 perces menetrend szerinti idő helyett mindössze fél órán át repültek szombaton a Southwest Airlines 3472-es járatának utasai. A New Orleans legnagyobb repülőteréről Orlandóba indult járat első sorainak A jelzésű székeiben ülő utasai a felszállást követő 23. percben ugyanis ezt látták, amikor kinéztek az ablakon.
A 9:10-kor felszálló gép pilótái 9:30-kor jelentették a légiforgalmi irányítóknak az esetet, ami a légitársaság szóvivője szerint nem robbanás volt, még akkor sem, ha több utas robbanásszerű hangról számolt be.
The extent of the damage to #WN3472's CFM engine is just extraordinary. https://t.co/b4FRjb05ZH (v Jeremy Martin) pic.twitter.com/9vIsf1ube2
— Jon Ostrower (@jonostrower) August 27, 2016
A KOCO 5 csatornának nyilatkozó egyik utas szerint a hanghatás után a repülő azonnal rázkódva ereszkedni kezdett, a hirtelen nyomásváltozás miatt pedig lenyíltak az oxigénmaszkok. Az utasok nagy része kétségbeesett, a WESH 2 híradója szerint voltak, akik rögtön terrortámadásra gondoltak. De olyan is volt, akit – a helyzet rendeződése után – nem hagyott cserben a mobilfotózási szokása.
A 3472-es járat egy másik, a Wall Street Journalnak nyilatkozó utasa ugyanakkor azt is kiemelte, hogy a pilóták urai voltak a helyzetnek. „Volt egy hangos robbanás, de azután mindent az irányításuk alatt tartottak. Ijesztő volt, de jól irányított” – mondta. Ennek is köszönhető, hogy a 99 utas és az 5 fős személyzet közül mindenki sértetlenül úszta meg a helyzetet, a sérült gép 10 percen belül leszállt a közeli Pensacola repülőterén.
A Boeing 737-es hajtóművét a General Electric és a francia Safran közös vállalataként működő CFM készíti. A repülőgépgyártó, a hajtóműgyártó és a repülésbiztonsági hatóság szakemberei már vizsgálják, hogy pontosan mi történt.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.