A Tu-154-eseket 2013-ig gyártották

A vasárnap reggel szerencsétlenül járt Tu-154-es gép a Szovjetunió és Oroszország legnagyobb számban épített repülőgépcsaládjához tartozott. Az 1960-as évek végétől 2013-ig gyártott vasmadarakból 998 darab készült.

  • hvg.hu hvg.hu
A Tu-154-eseket 2013-ig gyártották

A Tu-154-esek tervezése 1965-ben kezdődött meg, s az első prototípus 1968-ban szállt fel. A tömeggyártás 1969-ben indult meg az akkor még Kujbisevnek nevezett, ma már újra Szamaraként ismert városban.

Ilyen gép zuhant a Fekete-tengerbe
Wikipedia

A három hajtóműves gépet többször korszerűsítették, a legmodernebb változat a Tu-154M volt. A gépekből 160-at exportáltak, s a 15 célország között volt Magyarország is, ahol egyebek mellett a Malév is használta a Tu-154-eseket.

A 48 méter hosszú, 11 méter magas, közepes hatótávolságú gép 164-180 utas szállítására alkalmas. Utazósebessége óránként 900 kilométer.

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.