Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Fejlett és érett az európai (szórakoztató)elektronikai piac, de azért bőven van még lehetőség a bővülésre. A következő évek növekedésének egy váratlan forrása is lehet: a kontinensen letelepedni kívánó menekültek.

A legtöbb európai háztartásban van tévé, így aztán az már alig-alig valakiben merül fel, hogy szüksége van-e egyre. A legtöbben inkább azon gondolkoznak, hogy szükségük van-e még egyre, vagy mikor vegyenek a régi helyett újat – ismertette az európai helyzetképet a Lisszabonban rendezett IFA 2017 sajtókonferencián Jürgen Boyny, a GfK fogyasztói elektronikát kutató részlegének igazgatója.

Az elemzőcég adatai szerint a tévék terén már eldőlt a “kell-e még egy otthonra?” kérdés, hiszen Nyugat-Európában 1,9 készülék jut egy háztartásra – a rekorder az északi Norvégia, háztartásonként 3,1 tévével –, de még felénk, keleten is másfél.

A GfK adatai szerint a televíziókészülékek piacának növekedését ugyan az is hajtja, hogy az emerek szeretik mindig nagyobbra cserélni tévéjüket, de ezzel együtt az is látszik, hogy a 32 hüvelykes (81 centtis) készülékek sok embernél egyfajta lélektani határt jelentenek. Ez a képátló a legnépszerűbb, az ilyen tévék eladott darabszáma és részesedése is növekszik – sok lakásban egyszerűen nem mutat jól egy ennél nagyobb készülék.

Messe Berlin / gfu

A tévék jobbra és nagyobbra cserélése, valamint az egy lakásban több készüléket jelentő “multiownership” mellett Jürgen Boyny szerint egy olyan faktor is hozzájárul a tévéeladások felpörgetéséhez, mellyel korábban nem számolhattak az elemzők. A GfK elemzője szerint az Európába érkező menekültek 20 százaléka szeretne a kontinensen háztartást létesíteni, ami a következő években több százezres többletértékesítést jelent az otthonokba szükséges készülékekből.

Jürgen Boyny azt is felvetette, hogy további potenciált jelenthet az eddig számítógépen és telefonon fogyasztott tartalmak tévére hozása. Ez a gondolat már hosszú évek óta minden technológiai konferencián, viszont valóra váltani alig valamennyit sikerült belőle. Az okostévék ugyan terjednek, de a terjedésük motorját még ennyi év után sem az okostévék iránti óriási fogyasztói érdeklődést adja, egyszerűen csak arról van szó, hogy egy bizonyos (jó) kategória fölött szinte minden tévé okos, nem is nagyon tudnak mást választani a vásárlók. Akik aztán mérsékelten használják ki a készülék gyártója által belepakolt lehetőségeket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balogh Csaba Tech

Kiderült, mi lehet izgalmas szeptember elején Berlinben, jön az IFA 2017

Külön teret szentelnek az innovációnak, az eddiginél nagyobb területen állítanak majd ki a márkák, a startupokat befektetőkhöz, a gyártókat pedig beszállítókhoz próbálják majd juttatni – nem kis tervekkel vágnak neki az IFA 2017 szervezői az idei berlini szakkiállításnak.