Hihetetlen, hogy miből mi lett: így változtak az autószimulátoros játékok 35 év alatt – videó

Ma már viccesnek hat, hogy három évtizede mennyire realisztikusnak írták le a kritikák az autós játékokat. Az élmény óriási lehetett, de azért ha megnézzük, hogy ma milyen egy autószimulátor, abban talán kiegyezhetünk, hogy nagyot lépett előre a videójátékok világa.

  • hvg.hu hvg.hu
Hihetetlen, hogy miből mi lett: így változtak az autószimulátoros játékok 35 év alatt – videó

A Donut Media, amely mindig eredeti ötletekkel jelentkezik – legutóbb például egy Formula-autót raktak ki egy főútra, hogy mennyi idő alatt kap parkolási büntetést – most egy másik kreatív ötlettel állt elő.

Előszedték az elmúlt 34 év autós videójátékait, az első 1983-ból való, és egy klipbe összevágták, hogyan fejlődött, lett egyre komplexebb mind játékmenetben, mind grafikában az egész műfaj.

Az első ilyen játék a Chequered Flag (Kockás zászló) volt, amelyben összesen három autó ment, három pályán. Hát, a mai VR-szemüvegekkel kiegészített és videószkennelt pályáival eléggé más már minden, valóban.

Persze a lista korántsem teljes, egy válogatás mint olyan, mindig megkérdőjelezhető, miért pont ez, vagy az szerepel benne, de a fejlődési lépcsőket szépen szemlélteti.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.