szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mindenhonnan látható, repülő hirdetéseket vetíti előre a japán hírközlési óriás újdonsága, amelybe természetesen a drón-technikát is bevonta.

Az NTT Docomo japán hírközlési cég újdonsága egy olyan drón, amelyikkel a szó szoros értelmében új magasságokba vihetők a reklámok. Valójában nem csak egy drónról van szó, a repülő eszközt ugyanis egy fémvázas gömbbe tették, a gömbre belülről egy LED kijelző simul rá, amely nyolc ívelt LED csíkból áll. A repülés során a LED keret forog a tengelye körül, és olyan hatást keltenek a LED-csíkok, mintha állóképet látnának a szemlélők.

NTT Docomo

A Docomo Drone Project részeként készült újdonságnál nagy kihívást jelentett a gömb alakú kijelzővel szerelt drón készítése, miután a megjelenítő a légcsavarok által keltett levegő útjában van, nem is beszélve a kijelző plusz súlyáról. A Docomo által használt megoldás üreges kijelzője (amely egyébként 144 pixel magas és 136 pixel széles) lehetővé teszi az akadálytalan légáramlást, emellett kellően könnyű.

A gömb 88 centi átmérőjű, és a drónnal együtt is csak 3,4 kilót nyom. A rendkívül mozgékony szerkezet gyakorlatilag bárhol röptethető, beleértve például a koncerttermeket, de bármilyen előadás részeként is szállíthat reklámokat. Az NTT Docomo 2019 márciusában kezdi forgalmazni a reklámhordozó drónt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!