A Mars felszínét borító sós ásványok megölik a baktériumokat – tárta fel egy csütörtökön közzétett tanulmány, amely arra a következtetésre jutott, hogy a vörös bolygó felszíne kevésbé élhető, mint azt korábban gondolták.

A Földön elvégzett laboratóriumi tesztekben a Marson talált perklorátokat vizsgálták, és kiderült, hogy ezek a sós vegyületek elpusztítják a Bacilus subtilis baktériumot, egy alapvető életformát – számolt be az Edinburghi Egyetem Fizikai és Asztronómiai karának kutatásáról a Phys.org tudományos híroldal.

A perklorátok stabilak maradnak szobahőmérsékleten, a magas hőmérséklet aktiválja őket, a Mars azonban nagyon hideg. Jennifer Wadsworth és Charles Cockell tanulmányukban leírták, hogy a vegyületeket az UV-fény is aktiválta, hőhatás nélkül, amikor a Mars felszínéhez hasonló körülmények között vizsgálták. A vegyület percek alatt megölte a baktériumokat - hangsúlyozta a kutatópáros megjegyezve, hogy ezek alapján a planéta " kevésbé élhető, mint korábban gondolták". Wadsworth hozzátette: ha életet akarunk találni a Marson, ezt figyelembe kell venni és a felszín alatt kell keresni az élet jeleit, ahol nincsenek kitéve a pusztító környezetnek.