szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szöveges üzenetben értesíti a Magyar Telekom azokat az előfizetőket, akiknek a készüléke alkalmas a korábbiaknál sokkal jobb minőségű telefonálásra akkor, amikor szolgáltatói oldalon is elérhetővé tették náluk a lehetőséget.

Már több mint 200 ezer embernél kapcsolta be a 4G Hang szolgáltatását a Telekom. A vállalat közlése szerint már számos Samsung telefonnal és iPhone-nal rendelkező ügyfél részére aktiválták a technológiát. Ezt a kört a mobiltelefon-gyártók közötti egyeztetések eredményeképpen folyamatosan terjesztik ki további készüléktípusokra is.

A Telekom teljes hálózatán bevezetett VoLTE (Voice-over-LTE) technológia révén a hanghívások is a 4G-hálózaton (nem pedig a 3G- vagy 2G-hálózaton) bonyolíthatóak le, ami gyorsabb hívásfelépülést tesz lehetővé. Eddig a 4G-s adathasználatra képes telefonok egy hívás indításakor a közelben elérhető 2G- vagy 3G-hálózatra váltottak, ami növelte a hívás felépülésének idejét. Az új technológiával a 4G-hanghívások megmaradnak majd a 4G-hálózaton, így érezhető mértékben lecsökken majd a kapcsolás időtartama. A szolgáltató tesztjei során a hagyományos hívásfelépítésnél 2-3-szor gyorsabb kapcsolódást tapasztaltak.

A hívások hangminősége is jobb lesz, illetve ami még nagyon fontos, hogy az új technológia telefonálás közben is folyamatos, 4G-sebességű mobilinternet-kapcsolatot tesz lehetővé. (A gyakorlatban ez például akkor jó, ha telefonálás közben szeretnénk egy információt megnézni a mobilon.) Ráadásul a 4G-n indított hívások a telefonok akkumulátorát is jóval kisebb mértékben terhelik meg, mint a hagyományos technológia.

Azok az ügyfelek, akiknél elérhetővé válik a 4G Hang opció, sms-értesítést kapnak. Aki nem szeretne várni, az az ügyfélszolgálati csatornákon egyedileg kérheti a jobb hangminőségre átkapcsolást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Erről tudjon: új telefonszáma van a Telekomnak

A Telekom a lakossági telefonos ügyfélszolgálat automata hangbemondó rendszerének technológiai átalakítását végzi, és ezzel párhuzamosan az ügyfélszolgálati hívószámokat is egyetlen hívószám, a 1414 alatt egységesít. A cég ígérete szerint az új számon nem csak új hang, hanem egyszerűbb menüstruktúra fogadja az évi több mint 13 millió otthoni és mobilhívást egyaránt.