szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Telekom és a Vodafone után készülékbiztosítás-szolgáltatást tett elérhetővé ügyfelei részére a Telenor is.

A Telenor egyéni és vállalati számlás ügyfelei háromféle konstrukcióban elérhető készülékbiztosítást köthetnek újonnan vásárolt készülékükre – közölte a szolgáltató. A Chubb European Group Limited biztosítótársaság együttműködésével indított szolgáltatás ideális lehet azoknak, akik szeretnék eszközüket olyan káresetekre is biztosítani, amelyekre a hagyományos jótállás nem terjed ki – legyen szó például a telefon leejtéséről, beázásáról, harmadik személy általi szándékos rongálásról vagy akár lopásról.

A Basic, Medium és Extra konstrukcióban elérhető szolgáltatás különböző típusú káreseményekre nyújt biztosítást: a Basic csomag a készüléket érő véletlen károsodásra és rongálásra, a Medium ezek mellett a lopás három minősített esetére (betörésre, rablásra és zsebtolvajlásra), az Extra pedig mindezeken felül belső meghibásodásra és párásodásra. A már havi 390 forinttól elérhető szolgáltatás havidíja, valamint a javítás vagy csere esetén fizetendő biztosítási önrész pontos összege a választott csomagtól, és a biztosított telefon vásárláskor aktuális bruttó listaárától függ.

©

A biztosítást a Telenor előfizetői új mobiltelefonra, tabletre és más mobilinternetezésre alkalmas eszközre köthetik meg, amikor új készüléket vásárolnak a szolgáltatónál. (Tehát a máshol vásárolt készülékekre nem köthető ilyen a cégnél, akkor sem, ha a benne használt SIM-kártya egyébként telenoros.) Ha az így bebiztosított készüléket kár éri, a javításhoz vagy cseréhez nincs szükség személyes ügyintézésre: minden lépés telefonon intézhető, és a készülékért futárt küldenek, ennek költségét a biztosító állja. Az önrész kifizetése is a futárnál rendezhető.

A szolgáltató hangsúlyozottan felhívja a figyelmet arra, hogy

lopás vagy rongálás esetén a kárigény benyújtásához minden esetben szükséges rendőrségi feljelentést is tenni.

Elfogadott kár esetén a biztosító szervizpartnere a sérült készüléket a biztosításra vonatkozó általános szerződési feltételek szerint javítja, vagy ha ez nem lehetséges, illetve lopás történt, a rendelkezésre álló készlet függvényében azonos típusú, vagy hasonló paraméterekkel rendelkező készülékre cseréli. A sérült, meghibásodott eszköz elszállítása, valamint a javított, illetve az új készülék szállítása előre egyeztetett időpontban történik meg, ugyancsak futárszolgálaton keresztül.

A biztosítás hasznos lehet arra is, hogy az ügyfélnek ne okozzon gondot a javítás idejére másik telefont találnia, ugyanis erre az időtartamra kölcsönkészülék igényelhető. A készülékbiztosítás külföldi utazás során is segítséget jelenthet: akkor is benyújtható a kárigény, ha a készüléket a külföldi tartózkodás során, az annak kezdetétől számított 60 naptári napon belül éri kár.

Ha máskor is tudni szeretne a mobilszolgáltatók újdonságairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!