szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Januárban kezdték el felújítani a London egyik legismertebb látványosságának számító fényreklámot a Piccadilly Circuson. Most újra világít a hatalmas LED kijelző, és a hirdetéseihez a legkorszerűbb technikákat használják.

1908 óta csodálható meg a brit főváros világhírű fényreklámja (először a Perrier-t reklámozták neonfényekkel), amely csak ritkán sötétedett el az elmúlt több mint száz év alatt. Legutóbb több hónapos kényszerpihenőre utalták, mivel teljesen megújították, egészen különleges technikákkal ruházták fel.

YouTube/Landsec

Az új fényreklám 4K képes, és 780 négyzetméteres felületével a legnagyobb LED paneles képernyő Európában. Jóval izgalmasabb viszont, hogy amit megjelenít azt a téren sétáló tömeg, illetve a környezeti jellemzők befolyásolják. Rejtett kamerák pásztázzák a környezetet, hogy elemezzék a tábla előtt haladók nemét, korát, és annak megfelelő hirdetést mutassanak. De az időjárást is figyelik érzékelők, így ha csökkenne a hőmérséklet, akkor a nyári ruházat helyett téli viseleteket villant fel a tábla. A fényreklám tulajdonosa és üzemeltetője, a Land Securities (Landsec) állítja, semmilyen személyes adatot nem tárolnak.

Jelenleg hat hirdető osztozik az óriási reklámtáblán, köztük van a Coca Cola, amely első hirdetésként jelent meg a felújítás után. A cég egyébként már 63 éve folyamatosan hirdet itt. S hogy miért éri meg itt reklámozni? Például azért, mert évente körülbelül 100 millióan sétálnak el az óriási kijelző alatt, amelyik négymillió fontot hoz tulajdonosának minden esztendőben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!