szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Júliusban két újabb ígéretes okoshangszóróval ismerkedhet meg a világ. Ami érdekes: a Facebook áll mögöttük.

Két okoshangszóróval is kirukkol idén a Facebook – írja a Digitimes. A két modellnek, Aloha és a Fiona kódnevű eszközöknek az LG Displayhez köthető 15”-es érintőképernyőjük lesz, és júliusban érkeznek. Az ellátási lánc forrásai szerint korábban májusi premierben gondolkozott a Facebook, de azután az átütemezés mellett döntöttek, hogy legyen elég idő tökéletesíteni a hangminőséget és a szoftvert. A Facebook Building 8 hardverlaboratóriumában készülő eszközök közül várhatóan az Aloha lesz a fejlettebb.

Az Aloha (amelynek a hivatalos neve állítólag Portal lesz) elfogadja majd a hangparancsokat. Az eszköz elején lévő széles látószögű lencsének, illetve az arcfelismerési képességnek köszönhetően tudja majd azonosítani a felhasználót, ha az belépne a legnagyobb közösségi oldalra. A Facebook már alá is írta a licencszerződést a Sonyval és a Universal Musickal a megfelelő zenei és alkalmazáskínálat érdekében.

A piaci megfigyelők úgy vélik, hogy a notebook-méretű, nagyfelbontású érintőképernyő és az intelligens kameratechnológiai lehetnek a Facebook-eszközök ütőkártyái, amelyekkel felvennék a versenyt az Amazon legkelendőbb készülékével, a „csak” 7”-es Echo Show-val. A Facebook intelligens hangszórói csak az első termékei a cég nagyszabású elképzelésének, amely szerint az elkövetkező öt esztendőben megteremtené saját, fogyasztói videoeszközöket tartalmazó ökoszisztémáját.

A Facebook belépése tovább erősíti majd ezt, az amúgy nehézsúlyú játékosokat (Amazon, Google, Apple, Alibaba) tömörítő területet: a Canalys piackutató cég szerint az okoshangszórók száma várhatóan megduplázódik ebben az évben, több mint 50 millió egység talál majd gazdára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!