Ebből csak úgy dől a pénz: hát ezért (is) érdemes mobiljátékot fejleszteni

Bár rengeteg különféle appot töltünk le az alkalmazás-áruházakból, a legtöbb bevételt a játékok hozzák – derült ki egy egészen friss kutatásból.

  • hvg.hu hvg.hu
Ebből csak úgy dől a pénz: hát ezért (is) érdemes mobiljátékot fejleszteni

Érdemes mobiljátékokat fejleszteni, ugyanis – derült ki az App Annie és az IDC kutatói által készített, Gaming Spotlight 2017 Review című felmérésből – az appokból származó bevételek 80 százalékát a játékok adják, annak ellenére, hogy a letöltött alkalmazásoknak csak a 35 százalékát tették ki.

App Annie & IDC

A kutatásból az is kiderült, hogy a felhasználók 2,3-szer annyit költenek mobiljátékokra, mint PC-s, illetve Maces játékokra, a konzolos játékokból származó bevételek pedig elenyészőek. Miközben több játékot vesznek a felhasználók a Google Play Store-ban, mint az App Store-ban, az iOS-es játékokra kétszer annyit költenek – fedi fel a tanulmány, anélkül, hogy konkrét összegeket említene. Az androidos játékok elsősorban Dél-Koreában népszerűek, míg az iOS-esek Kínában és Japánban.

2017-ben androidos platformon a legtöbb bevételt a Linage 2: Revolution hozta, míg az App Store-ból letölthető játékok közül a Honour of Kings.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.