szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Óriási összegre büntették az amerikai T-Mobile-t, miután kiderült, hogy a vidéki telefonhálózat fejlesztése helyett inkább trükközött egy kicsit.

Negyvenmillió dollárra (ez több mint 10 milliárd forintnak megfelelő összeg) büntette az FCC (az Egyesült Államok szövetségi távközlési bizottsága) az amerikai T-Mobile-t – számolt be az esetről a Phone Arena.

A bizottság közleménye szerint az ország harmadik legnagyobb szolgáltatója hálózatfejlesztés helyett inkább trükközött a vidéki hívásoknál, hamis kicsengetési hangokat (hamis hallható csengetés az elnevezése) használva. Ezzel olyan benyomást keltett, hogy a hívás megtörtént, csak épp a hívott fél nem reagált. A hívó így nem a szolgáltatót hibáztatta az elmaradt hívásért. Mindez viszont – véli az FCC – súlyos következményekkel járhat, késlelteti az egészségügyi és közbiztonsági kommunikációt, és a vidéki vállalkozásoknak is sokat árthat.

LockerDome

A T-Mobile elismerte, hogy hamis kicsengési hangokkal élt, kifizeti a bírságot, és elkezdte a megfelelősségi terv kidolgozását.

Az FCC egyébként egy dedikált honlapot is létrehozott az eset kapcsán, ezt a vidékről indított hívásoknál tapasztalt anomáliáknak szenteli. Az oldalon felsorolja, milyen problémák tapasztalhatók az üggyel összefüggésben. Ezek közé tartozik például, hogy a tárcsázás után 10 másodpercig nem történik semmi, majd megszakad a vonal vagy foglalt lesz a jelzés. Az is előfordul, hogy a hívás után 10-20 kicsengés is hallható, ám a telefont nem veszik fel, annak ellenére, hogy biztosan kell, hogy legyen valaki a vonal másik oldalán. Olyan eset is elképzelhető, hogy a hívás után a „hívott szám nem elérhető” üzenet különféle változatait hallja a hívó, holott biztos, hogy a másik telefon nincs kikapcsolva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!