szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Való igaz, hogy az elmúlt időszakban nagyban átalakultak a tartalomfogyasztási szokásaink, azonban kár tagadnunk, az internetezés mellett még ma is imádunk tévézni – állítja nézettségi kutatásokra és saját adataira alapozva az Invitel. A szolgáltató szerint az adás minőségét HD alatt egyre kevesebben tartják elfogadhatónak.

A Nielsen tévés közönségmérésének legújabb adatai alapján 2018 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan még mindig több mint 5 órát töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban.

A filmek és a szórakoztató műsorok voltak a legnépszerűbbek a tévénézők körében – a tévénézési idő több mint felét ezekre a műsorokra fordították. Mellettük az élő sportközvetítések nézettsége is kifejezetten kedvezőnek mondható. Különösen igaz ez a nagy világversenyek, nemzetközi sportesemények idején, így várhatóan idén nyáron is ezt tapasztaljuk majd. A nézők saját bevallásuk szerint rangos nyári sportversenyek idején tévénézési idejük közel 20%-át töltik sportközvetítések megtekintésével és ez főként annak köszönhető, hogy igenis szeretünk otthoni környezetben, családi, vagy baráti körben szurkolni.

Az Invitel néhány hónappal ezelőtti Sport minden felületen című kutatási eredménye szerint is a közvetítések fogyasztásának tipikus helyszíne a saját otthon: a válaszadók többsége (58%-a) leginkább itt szereti megtekinteni a sporteseményeket, ha pedig a program mégis másképp alakul, akkor jellemzően az ismerősök, barátok otthonát választja helyszínűl. A kutatás során megkérdezettek többsége sporteseményt kizárólag csak élőben nézne szívesen és az élő sportközvetítések esetében 84%-uk a tévécsatornákat jelölte meg legfontosabb hozzáférési pontként.

László Ferenc

Az Invitel sportfogyasztási kutatása szerint a válaszadók közel háromnegyede vallja, hogy tévézéskor nagyon fontos számára a HD minőség. A Nielsen adatai alapján a magyar háztartásokban az elmúlt egy évben közel 10 százalékponttal nőtt a HD adás vételére alkalmas televíziókészülékek száma, mintegy 72 százalékuk már rendelkezik ún. HD ready vagy full HD készülékkel.

Bár edukációs téren még van mit fejlődnünk, a tévénézők többsége ma már tisztában van azzal, hogy a korszerű készülékekkel csak az újszerű tévénézés lehetőségét kapjuk és megfelelő minőségű HD tartalomról külön szükséges gondoskodnunk. Ezt igazolja az is, hogy a HD tévék terjedésével párhuzamosan ugyanilyen ütemben nő a nagyfelbontású HD csatornákat tartalmazó televízió-előfizetések száma is. Az Invitel saját ügyfélkörben szerzett tapasztalatai szerint a cég tévészolgáltatásra előfizető ügyfeleinek több mint kétharmada például már rendelkezik digitális előfizetéssel és HD csatornákkal, amely arány 2 évvel ezelőtt, a 2016-os nyári nagy sportversenyek idején még csak 44 százalék volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!