szerző:
hvg.hu

Hiába készül egyre több VR-re optimalizált tartalom, a vonatkozó eszközökhöz tartozó kijelzők még mindig jelentősen elmaradnak attól, hogy a megjelenített kép valóban élethűnek látszon. Ezen a téren hozhat óriási változást a Google és az LG közös fejlesztése.

Sokáig titkolták, tavaly pedig bár bemutatták, akkor is még csak kísérleti fázisban járt az LG és a Google közösen fejlesztett kijelzőtípusa, amely a korábbiaknál is sokkal élethűbb módon képes megjeleníteni a kompatibilis tartalmakat. Az elsősorban VR-eszközökhöz gyártott panelt a napokban lezajlott, Display Week esemény keretében végre a közönség is megismerhette, az ott elhangzottak alapján pedig valóban forradalmi áttörést sikerült elérnie fejlesztőinek.

Az OLED típusú megjelenítő ugyanis több mint háromszor annyi, összességében 1443 pixelsűrűséget (ppi-t) kínál, mint a ma piacon lévő VR-szemüvegekben használt bármelyik megoldás. A 9to5Google írása szerint képernyő vizualitás tekintetében a HTC, de még az Oculus technikáját is kenterbe veri. A minőség közti drasztikus különbséget a Google AR és VR részlegét vezető Clay Bavor egyetlen mondattal érzékeltette, mely úgy szólt: az egész olyan, mintha a valóságot látná az ember. Olyan ez most, mintha bemutatták volna az első színes tévét, vagy legalábbis azzal azonos lépcsőfokot teljesítettünk volna. Erről van szó:

©

A képminőség drámai javulását persze nem varázsütésre érték el készítői, hanem a mögöttes technológia több ponton való fejlesztésével. Egyfelől a VR-sisakok többségében mindössze 2 megapixeles képernyők dolgoznak, az LG és a Google gyermeke a látottakat viszont 18 megapixelen, a zömmel 1080 x 1200-as felbontás helyett pedig 4,800 × 3,840-es képméretben és 120Hz-es frissítési ráta mellett jeleníti meg. Utóbbinak hála a kép nem csupán élesebb, lényegesen folyamatosabbnak is tűnik. Másfelől a panel által alkalmazott látómező (a kijelző ezen része 120 x 96 felbontásra képes) sokkal közelebbi hasonlóságot mutat az emberi szem (160×150) ezen tulajdonságaival. Az így kivetett kép nagyjából pedig olyan, mintha a saját szemünkkel látnánk valamit.

©

Az új típusú kijelzőt elsősorban a jövő VR- és AR (vagyis kiterjesztett valóságot használó) eszközeibe építhetik be.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Tech

Videó: Maga Steven Spielberg is belépett a virtuális valóságba

Izgalmas utópiába enged betekintést a Ready Player One, amelyben a VR-technológia már rég nem kikapcsolódást segítő eszköz, hanem az élet mindennapi része. A filmhez most kiadott háttéranyag szerint a forgatás során nem csak a színészek, Spielberg is VR-sisakot húzott.