szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába készül egyre több VR-re optimalizált tartalom, a vonatkozó eszközökhöz tartozó kijelzők még mindig jelentősen elmaradnak attól, hogy a megjelenített kép valóban élethűnek látszon. Ezen a téren hozhat óriási változást a Google és az LG közös fejlesztése.

Sokáig titkolták, tavaly pedig bár bemutatták, akkor is még csak kísérleti fázisban járt az LG és a Google közösen fejlesztett kijelzőtípusa, amely a korábbiaknál is sokkal élethűbb módon képes megjeleníteni a kompatibilis tartalmakat. Az elsősorban VR-eszközökhöz gyártott panelt a napokban lezajlott, Display Week esemény keretében végre a közönség is megismerhette, az ott elhangzottak alapján pedig valóban forradalmi áttörést sikerült elérnie fejlesztőinek.

Az OLED típusú megjelenítő ugyanis több mint háromszor annyi, összességében 1443 pixelsűrűséget (ppi-t) kínál, mint a ma piacon lévő VR-szemüvegekben használt bármelyik megoldás. A 9to5Google írása szerint képernyő vizualitás tekintetében a HTC, de még az Oculus technikáját is kenterbe veri. A minőség közti drasztikus különbséget a Google AR és VR részlegét vezető Clay Bavor egyetlen mondattal érzékeltette, mely úgy szólt: az egész olyan, mintha a valóságot látná az ember. Olyan ez most, mintha bemutatták volna az első színes tévét, vagy legalábbis azzal azonos lépcsőfokot teljesítettünk volna. Erről van szó:

©

A képminőség drámai javulását persze nem varázsütésre érték el készítői, hanem a mögöttes technológia több ponton való fejlesztésével. Egyfelől a VR-sisakok többségében mindössze 2 megapixeles képernyők dolgoznak, az LG és a Google gyermeke a látottakat viszont 18 megapixelen, a zömmel 1080 x 1200-as felbontás helyett pedig 4,800 × 3,840-es képméretben és 120Hz-es frissítési ráta mellett jeleníti meg. Utóbbinak hála a kép nem csupán élesebb, lényegesen folyamatosabbnak is tűnik. Másfelől a panel által alkalmazott látómező (a kijelző ezen része 120 x 96 felbontásra képes) sokkal közelebbi hasonlóságot mutat az emberi szem (160×150) ezen tulajdonságaival. Az így kivetett kép nagyjából pedig olyan, mintha a saját szemünkkel látnánk valamit.

©

Az új típusú kijelzőt elsősorban a jövő VR- és AR (vagyis kiterjesztett valóságot használó) eszközeibe építhetik be.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Tech

Videó: Maga Steven Spielberg is belépett a virtuális valóságba

Izgalmas utópiába enged betekintést a Ready Player One, amelyben a VR-technológia már rég nem kikapcsolódást segítő eszköz, hanem az élet mindennapi része. A filmhez most kiadott háttéranyag szerint a forgatás során nem csak a színészek, Spielberg is VR-sisakot húzott.