Minden bizonnyal ön is észrevette már, hogy ha böngészés közben egy adott weboldalt gyakrabban látogat meg, utána annak a hirdetésével is gyakran összefut a neten. Például ha fényképezőgépet szeretne vásárolni, és szívesen böngészik a különböző termékek között, a neten felbukkanó hirdetések egy része épp ilyen termékeket reklámoz majd. Ennek oka, hogy a megjelenített hirdetés úgynevezett targetált hirdetés, ami azért jelenik meg, mert korábban ilyen oldalakon keresgélt.
Ez persze amellett, hogy sokszor hasznos, kifejezetten idegesítő is lehet, ezért a Google úgy döntött, lehetőséget ad a felhasználók kezébe, hogy megszabják, milyen típusú hirdetésekkel (nem) akarnak találkozni.
A Hirdetésbeállítások nevű oldalon bárki megnézheti, hogy milyen kategóriákban/témakörökben jelenhetnek meg a Google partnereitől származott hirdetések. Ezeket mind a felhasználó korábbi netes tevékenységei alapján állította össze a rendszer.
A különböző kategóriákra kattintva egy felugró ablakban egy rövid magyarázat jelenik meg arról, hogy miért került bele a listába az adott tétel, és ha úgy érezzük, ez nem felel meg a valóságnak, vagy már nem akarunk ilyen hirdetést látni (például azért, mert megvásároltuk magunknak a fényképezőgépet), akkor akár ki is kapcsolhatjuk azt.
Az oldalon lefelé görgetve listázva láthatjuk, melyek azok a kategóriák, amelyeket eddig kikapcsoltunk, és arra is lehetőségünk van, hogy visszakapcsoljuk azt.
Mindez persze nemcsak a felhasználóknak lehet jó, hanem a Google-nek is, így ugyanis közvetlenül a felhasználótól tudhatja meg, mi az, ami érdekli őt. Ennek köszönhetően még pontosabbak lehetnek a targetált hirdetések.
Ha hasznosnak találta ezt a cikket, további hasonlókért kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.