szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szakértők hatékonyságjavulást és jókora versenyelőnyt várnak az okosbankoktól.

Egy tanulmányban álmodta meg a jövő bankját a McKinsey. A szervezet olyan pénzintézetek létrehozásában gondolkodik, ahol nincs nyitvatartási idő, az ügyintézők mindent tudnak, és bármilyen ügyünket elintézhetjük akár percek alatt – írja a Portfolio. A tanulmány szerint bár az ügyfelek egyre nagyobb része „bankol” az interneten keresztül, a fizikai bankfiókokra továbbra is szükség van.

Az okosfiókok olyan koncepciót jelentenének, ahol az alkalmazottak továbbra is jelen vannak, ugyanakkor fejlett ügyfélkapcsolat-menedzsment szoftverekkel dolgoznak, így mondjuk egy tranzakció után azonnal testreszabott ajánlatot küldhetnek ügyfelüknek. A digitális felületek fejlesztése, és az alkalmazottak tabletekkel való felszerelése itt is alapkövetelmény.

A jövő bankjai ugyanakkor több önkiszolgáló térrel is rendelkeznének, ahol az ügyfelek közvetlenül intézhetik tranzakcióikat. A McKinsey az ATM-eken túl ügyfélfogadó robotokat és videókonferencia-szobákat is bevetne.

A tanulmány szerint mindez együtt jár a banki alkalmazottak alapos képzésével is, ugyanakkor ilyen technológia mellett a sztenderd bankfiókokban alig 3-4 teljes munkaidős dolgozóra lesz szükség.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balogh Csaba Tech

Mastercard-para: korábban már letiltott bankkártyákkal is vásárolhattak

A Mastercardtól és a bankoktól ugyan még nem kaptunk érdemi információt a csütörtöki rendszerleállás péntek este felmerült adatbiztonsági vonatkozásáról, néhány olvasó megosztotta velünk tapasztalatát. Van köztük olyan is, amely a bankok életszerű rugalmasságát mutatja be, de olyan is, amely meglehetősen szürreális képet fest arról, mi történhet pénzünk kezelőinél akkor, ha váratlanul porszem kerül a gépezetbe.