szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pénzvisszatérítésre hivatkoznak azok a csalók, akik az Extreme Digital nevében keresik fel a cég ügyfeleit. A trükk az adathalászok gyakran alkalmazott módszerén alapszik: a bankszámlaadatokat kérik, hogy az összeget át tudják "utalni".

Az elmúlt héten az Extreme Digital nevében küldött hamis üzenetben ígértek pénzvisszatérítést internetes csalók, amelyhez felhasználói neveket, jelszavakat és bankkártyás fizetési adatokat kértek el az online kereskedő ügyfeleitől – hívta fel a figyelmet a webáruház.

Az Extreme Digital oldalán elhelyezett felhívásban is tájékoztatta vásárlóit arról, hogy az elmúlt napokban ismeretlenek a vállalat nevében tömegesen küldtek ki hamis üzeneteket. Ezek a „A megrendelés számlája” tárggyal voltak olvashatók. Ebben az üzenetben egy-egy 7990 forint értékű termék árának visszatérítését ígérték olyanoknak, akik nem is rendeltek ilyesmit.

A cég közölte: az üzenetet nem az Extreme Digital küldte ki, az adatok pedig nem a webáruház adatbázisából kerültek ki.

Az e-mail tört magyarsággal íródott, így könnyű felismerni, továbbá egy fiktív oldalra visz, ahol bankkártyaadatok megadását kérik.

Az Extreme Digital azt írta, ők nem irányítanak át e-mailben küldött üzenetből fizetési oldalra. A rendelés vételárának kifizetése előtt a felhasználóknak minden esetben be kell jelentkezniük. A cég nem tárolja a fizetéshez használt kártyaadatokat, és nem is kérik be azokat, ahogyan az ügyfelek jelszavát sem.

Azt kérik, ha bárki gyanús üzenetet kap az Extreme Digital nevében, az esetet jelentsék a cég ügyfélszolgálatán, ahol megvizsgálják a történteket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!