Az elmúlt héten az Extreme Digital nevében küldött hamis üzenetben ígértek pénzvisszatérítést internetes csalók, amelyhez felhasználói neveket, jelszavakat és bankkártyás fizetési adatokat kértek el az online kereskedő ügyfeleitől – hívta fel a figyelmet a webáruház.
Az Extreme Digital oldalán elhelyezett felhívásban is tájékoztatta vásárlóit arról, hogy az elmúlt napokban ismeretlenek a vállalat nevében tömegesen küldtek ki hamis üzeneteket. Ezek a „A megrendelés számlája” tárggyal voltak olvashatók. Ebben az üzenetben egy-egy 7990 forint értékű termék árának visszatérítését ígérték olyanoknak, akik nem is rendeltek ilyesmit.
A cég közölte: az üzenetet nem az Extreme Digital küldte ki, az adatok pedig nem a webáruház adatbázisából kerültek ki.
Az e-mail tört magyarsággal íródott, így könnyű felismerni, továbbá egy fiktív oldalra visz, ahol bankkártyaadatok megadását kérik.
Az Extreme Digital azt írta, ők nem irányítanak át e-mailben küldött üzenetből fizetési oldalra. A rendelés vételárának kifizetése előtt a felhasználóknak minden esetben be kell jelentkezniük. A cég nem tárolja a fizetéshez használt kártyaadatokat, és nem is kérik be azokat, ahogyan az ügyfelek jelszavát sem.
Azt kérik, ha bárki gyanús üzenetet kap az Extreme Digital nevében, az esetet jelentsék a cég ügyfélszolgálatán, ahol megvizsgálják a történteket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.