hvg.hu

A kutatók nem tudják, hogy honnan és miért érkeznek, korábban is észleletek hasonlót.

Azonosítatlan rádiójeleket fogott a világűrben egy brit columbiai rádiótávcső. A jelet húsz percen keresztül tudták fogni a kutatók, azt azonban nem tudják, honnan és miért érkeztek – írja az IFLScience.

Hasonló, titokzatos rádiójeleket már korábban is észleltek, de ez volt az első olyan, amelynek frekvenciája 700 MHz alatti. A tudósok ezt a jelenséget gyors rádiókitörésnek nevezik, amelynek forrása ismeretlen, azt ugyanakkor tudni lehet, hogy hatalmas távolságokat tesznek meg a világűrben, mire elérik a Földet.

Az első ilyen rádiójelet 2007-ben regisztrálták, azóta több ilyen esettel is találkoztak a kutatók. A jelek szinte minden esetben más és más formában érkeztek, csupán egy olyan volt közöttük, amely többször is megismétlődött.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Méghogy hideg van a városban: -270 Celsius-fok lehetett a világűrben

Egy nyugat-ausztráliai földi telepítésű antenna észlelte a legkorábbi ismert csillagok bizonyítékát, amelyek megvilágították a sötétségben lévő világegyetemet az ősrobbanás után - közölték amerikai kutatók a Nature című tudományos folyóiratban bemutatott tanulmányukban.

Trump kabinetfőnöke beismerte, nem is akarják ellenőrzés alatt tartani a koronavírus-járványt