szerző:
hvg.hu

Minden felhasználójánál bekapcsolja a telefonos játékokat promotáló újfajta reklámjait a Facebook. Segítségükkel még letöltés, és vásárlás előtt kipróbálhatók lesznek a megjelenített alkalmazások: magával a hirdetéssel is lehet majd játszani.

Elérkeztünk abba a korba, amelyben a hagyományos hirdetések már nem működnek úgy, mint régen, így más megoldást kell kitalálniuk a cégeknek. A Facebook is alkalmazkodik az új elvárásokhoz, és csütörtökön bejelentették: a játékfejlesztők számára kitalált, interaktív reklámokat vezetnek be a közösségi oldalon, hogy így keltsék fel a szoftverek iránt érdeklődők figyelmét.

A playable ads nevű hirdetések fontos jellemzője, hogy segítségükkel azelőtt kipróbálhatók a különböző játékok, hogy letöltenénk, vagy megvásárolnánk azokat. A szponzorációk a hírfolyamban bukkannak fel, és ugyanúgy néznek ki, mint a hagyományos változatok. A különbség annyi, hogy látható rajtuk egy “Tap to try” felirat, amire ha rányomunk, máris betöltődik az alkalmazás előnézeti verziója. A promóció át is navigálja a felhasználót a vonatkozó áruházba, ha le szeretné tölteni a programot.

A Facebook közlése szerint az új formátumot több fejlesztőcég is használja majd, köztük az Angry Birds-játékokat készítő Rovio. A cél kettős: egyrészt jobb vásárlói élményt szeretnének nyújtani a felhasználóknak, másrészt azt remélik, hogy a fejlesztéssel a reklámra fordított költségek jobban megtérülnek majd. Az első eredmények már most nagyon biztatóak.

A közösségi oldalnál nemrég másfajta reklámmegoldással is elkezdtek kísérletezni. Ennek lényege, hogy a meghirdetett termékeket akár a gép előtt ülve fel tudjuk “próbálni”.

Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Tech

Ne facebookozzon már annyit! – kéri szépen a Facebook

Miközben a Facebook rengeteg mindent megtesz, időnként a felhasználók jelentős részében nemtetszést kiváltó módosításokat is meglép annak érdekében, hogy minél több időt töltsünk a rendszerben, most olyan eszközöket jelentettek be, melyekkel mindenki szabályozhatja magának a facebookozással és instagramozással eltöltött idejét.