szerző:
hvg.hu

Egy személyes tragédia miatt a hirdetések mögötti algoritmusok megváltoztatását követeli a legnagyobb közösségi oldalaktól egy amerikai nő.

Az nem újdonság, hogy a Facebookon megjelenő hirdetések a felhasználókról begyűjtött információkat is felhasználják, hogy személyre szabott promóciót tudjanak megjeleníteni. Ez azonban balul is elsülhet, mint történt nemrég egy amerikai nő esetében.

Gillian Brockell gyermeke halva született, ám a Facebook a tragédiát követően is kismamáknak szóló hirdetéseket jelenített meg számára. Brockell nyílt levelet írt mindhárom platformnak, s azt kérte, a cégek változtassák meg az algoritmusokat, hogy senkinek ne kelljen olyan reklámmal szembesülnie, amilyennel nem szeretne.

Brockell elmondása szerint a terhessége alatt több reklámra is rákattintott a Facebookon, amelyek például kiságyakat hirdettek, ám most, az eset után nagyon fájdalmas visszatérni a közösségi médiába, mert ott továbbra is a tragédia előtti állapot látszik. Brockell szerint ez nagyon megnezíti az ő és mások életét is, mert bizonyára sokan kerültek már hasonló helyzetbe.

"Ha elég okosak az algoritmusok ahhoz, hogy felismerjék, várandós vagyok, esetleg már szültem, akkor elég okosnak kell lenniük ahhoz is, hogy rájöjjenek, elvesztettem a gyermekem, és úgy hirdessenek nekem, vagy egyáltalán ne is hirdessenek" - írta a nő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Mint egy gyári munkás a szabadnapján - mitől volt annyira unalmas a divat az 50-es években?

Mint egy gyári munkás a szabadnapján - mitől volt annyira unalmas a divat az 50-es években?

Emlékszik rájuk? Gyönyörű videó készült a méltatlanul elfelejtett videokazettákról

Emlékszik rájuk? Gyönyörű videó készült a méltatlanul elfelejtett videokazettákról

Már Románia is megelőz minket az innovatív országok listáján

Már Románia is megelőz minket az innovatív országok listáján

Közel 1,5 milliárdért hirdet idén az MNB

Közel 1,5 milliárdért hirdet idén az MNB

Egymillió eurós olasz ajánlat érkezett az MTK magyar tehetségéért

Egymillió eurós olasz ajánlat érkezett az MTK magyar tehetségéért

Megdőlt a mexikói gyilkosság-csúcs

Megdőlt a mexikói gyilkosság-csúcs