szerző:
hvg.hu

Hosszú ideje fejleszti Lilium Jet nevű légi taxiját a Lilium Aviation, amely egyszerre akár öt embert is el tud vinni. Most már azt is tudni, hogyan fest majd a Jet végleges változata.

Az elkövetkező évek egyik izgalmas fejlesztése az utasszállítás automatizálása, illetve a repülő autók megjelentetése. Utóbbival számos cég kezdett foglalkozni, köztük a német Lilium Aviation, amely egy függőleges felszállásra is képes gépen dolgozik.

A 2015 óta fejlesztett Lilium Jet teljes egészében elektromos, egyetlen feltöltéssel nagyjából 300 kilométert tud megtenni. Ami igazán nagyszerű benne, hogy a Jet viszonylag gyorsan, akár 300 kilométer/órával is közlekedhet, a leszállást pedig bárhol megoldja, nincs szüksége futópályára.

©

Ami azonban ennél is beszédesebb, az a munka közelgő vége: fejlesztői 2025-ben szeretnék elterjeszteni szolgáltatásukat, amelyhez persze működő és befejezett modellekre is szükség lesz. A jó hír, hogy a magángép alkatrészei nemrég a helyükre kerültek, a már összeszerelt, várhatóan ebben a formában megjelenő eszköz pedig sikerrel vette az újabb teszteket.

A The Verge lehetőséget kapott, hogy közelebbről is megszemlélje a Jetet, amely az évek során számos változtatáson átesett, még a szárnyait is módosították a hatékonyabb üzemelés érdekében. A Jetet 2017-ben is különféle teszteknek vetették alá (akkor szintén a levegőbe emelkedett), akkor azonban csak a kabin volt meg, a szárnyakat még nem szerelték rá. Ez most megtörtént, és mint Remo Gerber, a Lilium egy tisztviselője fogalmazott, minden remekül sikerült.

©
©

Érdekesség, hogy a Jet eleinte 4 ember szállítására volt alkalmas, de ezt bővíteni tudták, így a pilótával együtt már öten férnek bele. Az utasok csomagokat is pakolhatnak a kis repülőbe, habár azt nem tudni, pontosan mekkora kapacitással lehet számolni. A szolgáltatást okostelefonra készített alkalmazással kérhetik majd a felhasználók, ahogy a világ több országában üzemelő Uber is működik.

Ami a költségeket illeti: a cég 70 dolláros (kb. 20 ezer forintos) menetjegyről beszélt, ha valaki például Manhattanből a JFK nemzetközi reptérre utazna. Ez autóval nagyjából 30 kilométeres utat jelent, amit forgalom nélkül kb. fél óra alatt lehet teljesíteni. A Jet kitalálói azonban azt ígérik: repülőjükkel ez még a napközbeni csúcs mellett is mindössze 10 percet vesz igénybe. Más kérdés, ki az, aki hajlandó lesz ennyit fizetni érte.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A Kutyapárt szerint gyönyörűen kitervelt aljasság, ahogyan lebontották a buszmegállójukat

A Kutyapárt szerint gyönyörűen kitervelt aljasság, ahogyan lebontották a buszmegállójukat

Nem biztos, hogy Orbán Viktor örülni fog az EU soros elnökségének

Nem biztos, hogy Orbán Viktor örülni fog az EU soros elnökségének

Elhunyt a magyar származású tudós, akinek a fogamzásgátlót köszönhetjük

Elhunyt a magyar származású tudós, akinek a fogamzásgátlót köszönhetjük

A budapesti repülőtér sem fog szén-dioxidot kibocsátani

A budapesti repülőtér sem fog szén-dioxidot kibocsátani

Egyszerűen zseniális, hogyan oldotta meg egy tizenéves kislány, hogy a gyerekek ne féljenek a kórháztól és a tűtől

Egyszerűen zseniális, hogyan oldotta meg egy tizenéves kislány, hogy a gyerekek ne féljenek a kórháztól és a tűtől

Kerpel-Fronius: Az előválasztás nehezebb, mint közösen legyőzni Tarlóst

Kerpel-Fronius: Az előválasztás nehezebb, mint közösen legyőzni Tarlóst