szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jövőben sokkal több információt kaphatunk majd arról, hogy miért látunk a hírfolyamban egy adott hirdetést, és honnan tudta meg a Facebook az ehhez szükséges információkat.

A Facebook néhány évvel ezelőtt vezetette be azt a funkciót, amelynek köszöhetően megnézhetjük, hogy miért is láthatjuk az adott hirdetést. Valójában azonban a Miért látom ezt a hirdetést? funkció nem ad alapos választ a kérdésre, azon kívül, hogy a hirdető által feladott reklám esetben beletartozunk az általa megjelölt célcsoportba.

A Facebook fejlesztői ezért tovább finomítottak a funkción, így hamarosan még több információt láthatunk majd a hirdetésről. Például azt, hogy pontosan mely érdeklődési körünk alapján esünk bele mi is a szórásba.

Zuckerbergék emellett azt is elárulják majd a felhasználóknak, hogy a rólunk összegyűjtött információkat honnan vette a közösségi oldal – például egy meglátogatott weboldal vagy egy kedvelt Facebook-oldal alapján gondolja-e azt, hogy szeretjük mondjuk a fagylaltot.

A Hirdetésbeállításokhoz egy újabb opciót adtak a fejlesztők, amely megmutatja, mely cégek adták meg ezeket az információkat a Facebooknak. Ami viszont a legfontosabb: a felhasználók a jövőben megadhatják, milyen hirdetéseket szeretnének látni a jövőben.

A Facebook célja, hogy átláthatóbbá tegye például a politikai hirdetéseket. Rosszabb esetben ugyanis azt a választás befolyásolására is használhatták a hirdetők, jobb esetben pedig "csak" zavaró volt látni a hírfolyamban.

A két újdonságot már élesítették, így rövidesen mindenki számára elérhető lesz majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!