Félmillió éve apró pattintott kőpengéket használt a vadászzsákmány feldolgozásához az előemberek közé tartozó Homo erectus egy közös izraeli-olasz régészeti kutatás szerint – jelentette a The Times of Israel.

A régészek eddig nem foglalkoztak az egészen kicsi, alig 2-3 centiméteres éles pattintott kőeszközökkel, mert csak a nagyobb pattintott eszközök készítésekor létrejött hulladékoknak gondolták őket. De a dél-izraeli Revadim kibucnál talált apró kőszerszámok tanulmányozása új fényt vetett ezekre a leletekre, mivel szerencsére használat után nem mosták el ezeket az apró pengéket. Ezért elefántzsírt találhattak az alig 2-5 centiméteres éles kőeszközökön a Tel-avivi Egyetem régészei, akik a római La Sapienza Egyetem tudósaival közösen végeztek kutatásokat.

A Scientific Reports című tudományos lapban közzétett tanulmányuk szerint a félmillió éve élt előemberek újrahasznosították a nagyobb kőeszközök pattintásakor maradt kisebb éles eszközöket, s ezeket az eddig szinte észre sem vett "melléktermékeket" használták fel a nagy zsákmányok feldarabolása után az aprólékos hentesmunkára, amit a kora őskőkori szerszámokon megtalálható állatmaradványok bizonyítanak.