szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aki a Revoluton keresztül szeretne pénzt utalni az ismerősének, nem árt, ha előtte alaposan megnézi, a fogadó fél valóban használja-e a szolgáltatást. Ellenkező esetben lehet, hogy teljesen máshol landol egy-egy utalás, mint azt szerette volna az ember.

Igen komoly hibát szúrt ki a Revolut nevű fintech cég rendszerében egy magyar felhasználó. Az Index beszámolója szerint a vállalat nem tudja megkülönböztetni a telefonszámokat az alapján, hogy milyen országkód tartozik hozzájuk, így adott esetben teljesen másnak mehet el az utalás, mint akinek eredetileg szánta a feladó.

A Revolut rendszere – ha a felhasználó ebbe beleegyezik – átnézi a felhasználó mobiljának telefonkönyvét, és ha olyan kontaktot talál benne, aki szintén használja a szolgáltatást, kiemeli azt. A probléma viszont itt kezdődik: kiderült ugyanis, hogy a funkció csak magát a telefonszámot nézi, az országkódot nem.

Emiatt előfordulhat, hogy bár úgy tűnik, a telefonkönyvben lévő ismerős is Revolut-felhasználó, ha neki akar utalni az ember, akkor valójában nem ő kapja meg a pénzt. Ez történt az Index olvasójával is, aki próbaként 15 forintot utalt barátnőjének, ám a pénz nem hozzá, hanem egy +44-es brit telefonszámhoz kapcsolódó felhasználóhoz érkezett meg.

A cég állítólag már tud a problémáról, és épp azon dolgoznak, hogy kiküszöböljék ezt az egyébként nem éppen mellékes anomáliát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!